Zou Max Verstappen ook goed kunnen gebruiken ![]()
Daar ben ik het mee eens, maar vijf stuks?
Ik voel een sterke drang om weer een GS te kopen.
Gaaaaf.
Nu houden, zo mooi heb je ze nog niet gehad!
Ik snap je punt. Maar ik droom al van 2 stuks haha. Bij 5 stuks zou mijn collectie denk ik compleet zijn.
Doen! ![]()
Is de bedoeling. De Snowflake ging niet door en ik was dus nog steeds op zoek naar een waardig spring drive alternatief. Deze is fantastisch mooi en lijkt een goede keuze. ![]()
Heb je ooit wel eens de neiging gehad om deze op leer te zetten? Ben wel benieuwd of dat “kan” met deze kast.
Er zat een leren band bij, zelfs, in het limited pakketje.
Dit is die leren band. Die is fantastisch en zit al een jaar lang op mijn limited Alpinist.
Ik heb geen enkele neiging om Grand Seiko’s die niet uit de Elegance serie komen op leer te zetten omdat de lug holes te laag zitten, en dat nooit mooi wordt. Tuurlijk is een foto die recht van voren genomen is altijd mooi, maar zodra je het onder een hoek bekijkt wordt het ruk, dan kijk je tegen de klippen van Dover aan.
Wat me er aan doet denken… @Solo, zat er een Delugs taupe strap in de doos van je Shunbun? Zo niet dan heb ik gratis nog een niet gebruikte leren Delugs band voor je in een soort taupe wat het goed doet bij de Shunbun, los van het feit dat ik de kast er te hoog voor vindt.
Als je die band nog nagestuurd wilt krijgen kan ik er naar zoeken, doe maar even een PB.
Welkom bij de club met deze hele mooie GS.
Ook leuk dat je hem in Japan zelf hebt kunnen kopen.
![]()
Ja dat vind ik echt het grootste nadeel aan de meeste GS.
- Ik heb mijn SBGP wel eens op leer gezet. Het kan, maar inderdaad, die klippen van Dover en scherpe randjes rijmen niet met de GS filosofie die streeft naar perfectie.
- Ook mijn Shubun had ik graag eens op leer gezien, maar dat laat ik nu wel uit mijn hoofd.
- Mijn volgende GS moet op een leren band.
Maar zo te horen zullen de 44GS en de meeste Evolution 9 dan ook afvallen.
En hoe zit het met de SBGX lijn? Die zie ik vaak op leer voorbijkomen.
Echt? Mij nooit opgevallen (althans, niet hier).
Gefeliciteerd met je aanwinst en welkom bij de club! Heel mooi met die blauwe wijzerplaat en 44GS kast! Heel gaaf ook natuurlijk om hem op zo’n plaats te kopen. Mooi aandenken aan je reis.
![]()
Weet niet, toch zegt een raar voorgevoel dat we altijd in weken moeten denken bij jou ![]()
Je was me voor… Prachtige GS. Geniet er van. Mocht je op enig moment afscheid willen nemen hoor ik het graag.
SBGW231, 305 en 26x zijn je vrienden, net als SBGY. Van de SBGX werken de 319 en 321 ook op leer, omdat dat elegance kasten zijn.
Jij weet wel de krenten uit de pap te pikken zeg, geweldig ![]()