Laat je Grand Seiko zien XI

36 likes

Zoals wel vaker met GS is deze heel moeilijk te vatten op foto. Je moet hem eens in het echt zien met wat natuurlijk licht, dan komt het geheel echt tot leven :smiling_face_with_three_hearts:

Dat dus! :pray::star_struck:

1 like

Geweldige versie van de Champagner, deze. Of moet ik Silk Sunray zeggen? Hoe dan ook, toppertje, deze. Met dopje, ook. :slight_smile:

1 like

Dank :grinning::+1:

buy the seller, dat motto moest ik even goed in oren knopen: een nederlandse dealer in gebruikte horloges biedt een gave sbgx aan, tegen een dealer prijs. Maar kan niks zeggen over hoelang de batterij erin zit, of hij een druktestje ondergaan heeft, noch of de afdichtringen gesmeerd of vervangen zijn. Horloge is >10jr oud. Tja, dan haak ik toch even af. Je mag toch wel verwachten dat zoiets gedaan wordt / gecheckt is bij dit soort prijzen?

1 like

Wat was de prijs?

Ik zou de SBGX319 ook een keer overwegen.

20 likes

Mogguh mede genieters :coffee: :+1:

22 likes

1500 voor een sbgx063 uit 2014, in zeer mooie staat visueel, vrijwel niets op te zien. Maar men kon niks zeggen over onderhoudshistorie. Nu is dat niet direct een probleem bij een 9F quartz uurwerk. Maar hoe nieuw de batterij is en hoe het zit met de WR en of de afdichtringen goed zijn, is voor mij wel een must.

1 like

Je kunt ook denken: “ik neem hem zoals hij is en als hij stil gaat staan dan laat ik het een keer goed doen door Grand Seiko”.

Want het uurwerk is voor 50 jaar gesealed, dus daar gaat het echt niks voor uitmaken. En de batterij is een verbruiksartikel. Dus blijven alleen de seals over. Nou, dan zwem je er gewoon niet mee totdat je het zelf eens goed laat doen.

5 likes

Altijd mooi :star_struck:

Kan nu wel snel zeggen dat het me zelf niet zou uitmaken. Maar heb bij Chrono24 ook voor de certified optie gekozen, zou dan nagekeken moeten zijn en een nieuwe batterij als ik ze moet geloven.

Water ziet mijn GS niet maar dat is voor iedereen anders natuurlijk, succes met de keuze @estorino :+1:

1 like

29 likes

Gisteren mijn SBGP009 ontvangen uit Japan. Mijn eerste Grand Seiko. Wat een mooi horloge.

45 likes

34 likes

:heart_eyes::ok_hand:

1 like

:pray: het blijft een geweldig horloge.

1 like

Blijft echt bijzonder idd. :ok_hand:

1 like

29 likes

Dit is ook wel een beauty hoor!

1 like

:ok_hand: Blijf mij ook steeds weer positief verbazen over de GS champagne wijzerplaat.

2 likes