Laat je Grand Seiko zien XI

23 likes

:heart_eyes::ok_hand:

1 like

Zo’n batterijtje en ringetje kost 10 euro. Lijkt me dat veel mensen dat zelf doen. Ander onderhoud is niet nodig, dus kan me best voorstellen dat er niks bekend is.

2 likes

Ik doe dat zelf idd.

1 like

Weet iemand waar je die rubbere o ringen voor je kast kan halen in geval van zelf je batterij en gasket ring vervangen? In mijn geval de sbgx261. (Voorlopig nog niet nodig maar ben gewoon benieuwd)

19 likes

36 likes

27 likes

Hmmm…to flipper or not to flipper. Het is echt een heel gaaf horloge. Draag hem eigenlijk te weinig maar die koop ik never nooit meer terug.

34 likes

Mijn ervaring? Een keer het zaadje geplant is… :wink:

2 likes

23 likes

Zeker waar :grimacing:

1 like

Dat is zonde voor zo’n mooie Grand Seiko. Ik zou zeggen: door naar iemand die hem wel genoeg kan waarderen.

3 likes

34 likes

Ik haal batterijen en pakkingen bij de horlogemaker (tevens Seiko dealer) hier in het dorp. Er zijn geen specifieke Grand Seiko pakkingen of batterijen - het zijn Seiko onderdelen. Als je het zelf overweegt te doen is het vast overbodige info maar toch: zo’n gasket lubricator (weet het Nederlandse woord niet), een pegwood (om het deksel DNA-vrij te krijgen), een carbon/plastic pincet en een 8-ball zijn handig om bij de hand te hebben.

2 likes

Ja in principe heb ik alles (Pegwood niet dat is ook een goeie) echter wist ik zo snel niet waar je de o-ringen kon halen. Zie ik over 2 a 3 jaar wel :wink:

1 like

27 likes

Staat Chrono niet vol met betere deals? Leg 400 Euro bij en je hebt een nieuwe 263, na import en zo.

Daarom heb ik nou gewoon een vacuüm tester gekocht van ome Elma. Ik druk 'm er in, en bij geen lek ben ik al blijer dan ik was vooraleer ik 'm testte. :slight_smile:

2 likes

34 likes

28 likes

28 likes