Laat je Grand Seiko zien XI

Mozeskriebel! :confounded::flushed:

1 like

File. Fijn weekend, GS-liefhebbers.

35 likes

Prachtig, prachtig :drooling_face:

1 like

Geweldig! :star_struck:

1 like

Nou heb ik al enige tijd een haat/liefde verhouding met horloges maar dit helpt niet.

Maar goed, gelukkig zit ik niet zonder. :smiley:

1 like

ik zou er helemaal mesjogge van worden :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

2 likes

Profieletje hoor…zo’n 44GS kast :ok_hand:

35 likes

Naja… zoals je ook schrijft doordat een onderdeel, de datumrand, een na levering heeft…

Moet dat onderdeel nog opnieuw ontworpen en geproduceert worden?
Om vervolgens te voet vanuit Japan bezorgd te worden?

7,5 maand vind ik eigenlijk echt onacceptabel. Gaan ze dat nog compenseren?

4 likes

Ik zou er ook extreem kriebelig van worden. :confounded:

2 likes

Dergelijke posts helpen ook niet… :wink:

2 likes

:sweat_smile: :kissing_heart:

Ik weet even zo snel niet welk quartz model het betreft?

1 like

Ik heb wel een mail gestuurd dat voor mij de combinatie van de hoofdprijs in euro’s en in wachttijd moeilijk samen gaan.

Weer afwachten.

1 like

33 likes

Ah…vandaar. :see_no_evil::blush::sweat_smile:

Hopelijk heb je 'm snel weer terug! :pray:

26 likes

Bijna weekend :ok_hand:

28 likes

Vraagje aan de GS kenners. Ik heb online gelezen dat de champagne sunburst plaat veranderd is in de loop van de jaren, van warm geelgoud naar iets meer zilver (productie verandering). Is er iemand die zowel een oud als nieuw model heeft gehad en er wat over kan zeggen? Zou het te rechtvaardigen zijn om beide in de collectie te hebben?

2 likes

Een volmondig ja! Ik heb (nog) geen GS, maar wel een bescheiden aantal KS, en ja, je wilt een andere kleur óók hebben, ook al scheelt het volgens je vrouw en andere niet-liefhebbers niks, voor jou telt de nuance wel!

4 likes

24 likes

Het zou kunnen, mischien komt er ook wat verkleuring van de wijzerplaat bij kijken na al die jaren.

Heb alleen deze gehad uit 1998:

Zag niet echt verschil met de SBGX063 van een collega.

Maar deze zijn al weer van begin jaren 90:

13 likes

Ik heb in de 5 champagne modellen die ik heb gehad zeker verschillen gezien. Kan je helaas niet specifiek vertellen of een duidelijke verandering / verschuiving heeft plaatsgevonden door de tijd, of dat het ‘gewoon’ verschillende productie methodes zijn bij die modellen. Ze waren iig allemaal duidelijk champagne…met soms een lichte shift naar zilver in bepaalde lichtomstandigheden.

Hier een paar plaatjes…niet dat je daaruit duidelijk de verschillen kunt opmaken maar enfin…

26 likes