Laat je Grand Seiko zien XI

Ligt er aan voor wie je het wilt rechtvaardigen.
Horloges heb je meestal puur voor jezelf.
Dus is de vraag moet je jezelf overtuigen?
Tussen welke modellen twijfel je dan of je ze naast elkaar zou willen hebben?

Ik heb zelf een sbgv005 welke de huidige versie van de champagne plaat heeft en een sbgx331 welke een moderner horloge is maar een zilver/ lichte champagne plaat heeft.
Totaal andere kastvorm en daarmee voor mij geheel te rechtvaardigen ook al komen de kleuren van de plaat (soms) bij elkaar in de buurt.

18 likes

Als het je om warmte te doen was, had de SJE087 wellicht de betere keuze geweest:

13 likes

23 likes

I see what you did there… :rofl:

Het ergste is… Dan krijg je hem straks terug na 13 maanden en dan een paar weken erna moet de batterij vervangen worden… :grimacing:

2 likes

Oh, da’s niet negatief bedoeld hoor, de SJE083 was prachtig, zij het een tandje fors, maar het was gewoon een constatering. :slight_smile: Dat gezegd, ik vind stiekem de 087 mooier. Die gouden details zijn tof.

1 like

Dat was de reden waarom ik toen ik de Credor Eichi II wilde passen in Parijs, ik mijn gouden SBGW252 om had gedaan. Ik dacht, dan gaat het vast wat gemakkelijker. En dat bleek :slight_smile: geen opmerking gehad.

Wat een geweldige wijzerplaat is dit!

17 likes

Ik vind ze allebei tof, maar wel heel anders. Dat ‘goud’ bijvoorbeeld is niet voor iedereen weggelegd, maar dus wel warmer.

Ja, ik zie dat je stevig aan het ‘downsizen’ bent voor wat betreft afmetingen🤏🏻

Edit: mik je alles wat niet Japans is eruit?

1 like

Dank voor de duidelijke antwoorden en foto’s! Wat @Roog84 laat zien is precies de variatie die ik zocht, heel tof. Ook interessant om de echte oudjes te zien @NOAD, en @daffie wat heb jij eigenlijk niet gehad :rofl:

2 likes

Bij voorbaat excuses voor de non-GS horloges, maar voor een stukje context:

Deze drie blijven wegens de coole kastvormen. Ik ben groot fan, rechthoekige horloges zijn chic, dus die gaan nergens heen.

Deze twee blijven omdat het fijne Franse duikertjes zijn die lekker zorgeloos dragen en met hun bolle glaasjes en hun quirks gewoon charmante verschijningen zijn.

Grootvader’s horloge… Tja. Ik heb het, maar dat zou ook weg mogen omdat ik er geen binding mee heb. Maar iets weerhoudt me.

13 likes

:innocent: oh ik kan er best een paar opnoemen met namen en beschrijvingen van bloesems, bergen, valleien, watervallen, en meer van dat typische GS spul :sweat_smile:

3 likes

Hier ook vandaag, deze is altijd “right on time” :yum:

27 likes

32 likes

Winkelen met mijn echtgenote. Kan ik de gelegenheid gebruiken om iets passends te zoeken voor bij mijn GS.

39 likes

Die van jou past overal bij toch :grin:!

Ik draag mijn gmt vandaag.

24 likes

Prachtig horloge daffie.
Welke ref is dit?

1 like

:+1: Dit is de SBGH299.

1 like

Toen hij nog op de stalen BoR leefde…

22 likes

Elke dag om mijn pols sinds aankoop.

27 likes

30 likes