Ligt er aan voor wie je het wilt rechtvaardigen.
Horloges heb je meestal puur voor jezelf.
Dus is de vraag moet je jezelf overtuigen?
Tussen welke modellen twijfel je dan of je ze naast elkaar zou willen hebben?
Ik heb zelf een sbgv005 welke de huidige versie van de champagne plaat heeft en een sbgx331 welke een moderner horloge is maar een zilver/ lichte champagne plaat heeft.
Totaal andere kastvorm en daarmee voor mij geheel te rechtvaardigen ook al komen de kleuren van de plaat (soms) bij elkaar in de buurt.
Oh, da’s niet negatief bedoeld hoor, de SJE083 was prachtig, zij het een tandje fors, maar het was gewoon een constatering. Dat gezegd, ik vind stiekem de 087 mooier. Die gouden details zijn tof.
Dat was de reden waarom ik toen ik de Credor Eichi II wilde passen in Parijs, ik mijn gouden SBGW252 om had gedaan. Ik dacht, dan gaat het vast wat gemakkelijker. En dat bleek geen opmerking gehad.
Dank voor de duidelijke antwoorden en foto’s! Wat @Roog84 laat zien is precies de variatie die ik zocht, heel tof. Ook interessant om de echte oudjes te zien @NOAD, en @daffie wat heb jij eigenlijk niet gehad
Deze twee blijven omdat het fijne Franse duikertjes zijn die lekker zorgeloos dragen en met hun bolle glaasjes en hun quirks gewoon charmante verschijningen zijn.
Grootvader’s horloge… Tja. Ik heb het, maar dat zou ook weg mogen omdat ik er geen binding mee heb. Maar iets weerhoudt me.