Ik geloof het zonder enig voorbehoud, maar ik vind het resultaat echt overtreffende trap lelijk.
Ik snap het. Het is blijkbaar iets bijzonders in Japanse ambachtelijke techniek. Ook in de vintage periode van Grand Seiko van 1960-1975 hadden ze al “hammered” kasten:
Wat vinden we eigenlijk van de nieuwe SLGB023? Natuurlijk checken ze veel vinkjes met deze release. Sowieso qua dimensies en het is ook echt wel een mooi horloge. Maar op een of andere manier zijn ze niet altijd consistent, en dat is wel heel jammer. Als je bijv. goed gaat kijken naar de lume ‘blobs’. ![]()
Ik kopieer dit stukje even van WUS.
“When you price your watch like that, these are what you’re competing with. You’re never going to see JLC, Blancpain etc leaving lumpy blobs on top of their markers and calling it a day. What’s frustrating is that GS knows how to make very nice looking lumed filled markers. It’s not like they can’t do it. It’s just for whatever reason on the divers, they apply the lume in the cheapest, worst way possible.”
GS kan het dus wel
Wit goud ![]()
Na een verbouwing zien al mijn horloges er zo uit ![]()
Ik vind 12,4K€ serieus veel geld voor deze duiker -ondanks UFA uurwerk- en bovendien vind ik de power reserve indicator op de dial niet mooi. Deze is erin gepropt en maakt het geheel te druk.
Dat ziet er al wat beter uit! Bij de nieuwe is het wat overdaan ![]()
Ik vind het serieus een erg coole duiker! De groene variant vind ik ook heel gaaf.
Maar het blijft veel geld. Ik zit nu een beetje in de fase waarin ik eigenlijk niet zoveel geld wil uitgeven aan een horloge als een duikhorloge omdat dit voor mij de essentie weghaalt. Een duikhorloge wil ik namelijk op vakantie, aan het strand en lekker met korte mouwen zorgeloos overal kunnen dragen. Met een horloge van +12K gaat de lol van een duikhorloge er dan toch voor mij een beetje vanaf…
Ik zou je bijna vragen wat het partnummer is om te zien of het zin heeft 'm over te nemen voor de SBGW231. ![]()
Dit is het juiste nummer voor de SBGW231. Staat er geweldig op.
Nou, mocht iemand hem willen hebben voor zijn 231, 301 of aanverwante modellen, stuur mij dan een pm
500€ inclusief verzendkosten, ongedragen en gekocht bij de GS boutique in Taipei.
Is meer een smaakdingetje denk ik. Heb daar zelf geen enkel probleem mee.
ik denk dat de “lume blobs” een bewuste keuze zijn geweest: zo is er meer lumineus oppervlakte dat licht kan vangen en “uitzenden”
Ongetwijfeld. De afwerking is alleen niet messcherp. Beetje alsof je de cake te warm uit de vorm hebt gehaald.
Dat zou je soort van wel verwachten bij GS.
Je bent je Breitling niet alweer zat hè?
Haha…is wel ff andere koek heh. ![]()
Werkelijk schitterend ![]()
Alleen die f*#^ing urenwijzer on steroids. Waarom?