…en dat is zo heerlijk aan een GS altijd.
Geniet ervan! ![]()
Het is een duiker. Als je hem als echte duiker gebruikt, dan wil je zien dat hij vol is voordat je het water in gaat. Ik houd ervan om de power reserve op de wijzerplaat te hebben.
Hij trekt me helaas absoluut niet. Ik vind hem overkomen als een gewone Seiko duiker. Waar is de “luxe” magic van de SBGA031/231/463 met het gepolijste titanium? Deze E9 stijl trekt me niet. Terwijl ik niets liever zou willen dan een 40-41mm GS duiker ![]()
En no-date. Tja, op zich leuk, maar de datum is een functie die ik nog wel eens gebruik. Ik weet het niet met deze. Ik denk een helaas, eentje die mijn Citizen Promaster van een paar honderd euro niet gaat vervangen.
Serieus? Wie dan?
Even de caseback checken zou dan een elegantere optie zijn.

Dat is een kwestie van smaak en dat is het leuke van dit forum, smaken verschillen.
Idem voor de 300 meter waterdichtheid, de shock resistance waar ze over lullen etc etc. Je kunt de tijd beter aflezen op je telefoon. Dus nee, niemand gebruikt tegenwoordig nog een horloge waar het voor gebouwd is. Dus wil ik de mijne met een power reserve op de wijzerplaat. Omdat mij dat het idee geeft dat ik een professioneel duiker “zou hebben kunnen zijn” ![]()
Fair enough ![]()
deze is echt zo cool met die plaat ![]()
Ik zag deze W&W lancering nog. Controversieel, maar heel goed passend in de Grand Seiko historie. En hij spreekt mij zeker aan, al vind ik de reissue van deze kastvorm van @illewoare mooier in zijn eenvoud en originaliteit. En dat is een double-logo natuurlijk ![]()
Dagen aan handwerk van de Micro Artist Studio om hiertoe te komen denk ik.
Er zal een markt voor zijn, maar mijn smaak is het in ieder geval niet. ![]()
Eerste wat ik denk… ze zijn de gouden rotor vergeten. ![]()
Ik vind hem gaaf.
Maar zouden deze 37mm Evo9 watches ook last hebben van de klippen van Dover?
Dat is momenteel mijn grootste zorg met GS.
Wat bedoel je precies?
Inderdaad. Zo’n grote lompe micro-adjust clasp op een elegant horloge als de SBGY
.
Dat is als een paar Skechers voor onder je trouwpak uitzoeken.
Op de nieuwe Diver komt de micro-adjust clasp dan weer wel goed tot zijn recht
.
Het feit dat bij veel GS de lugholes relatief laag zitten ten opzichte van de watch case.
Wanneer je de GS dan op leer zet is de esthetische aansluiting tussen band en kast niet optimaal.
Hier op het forum wordt de zijaanblik dan weleens vergeleken met de ‘klippen van Dover’.
En hier een plaatje ter vergelijking van de echte klippen van Dover:
Heel mooi, maar Grand Seiko is hier toch echt te vergegaan met zijn ‘inspired by Nature’.
Ah oke op die manier
net een video gezien en lijkt bij dit model wel mee te vallen.
Zet maar eens een Tudor Pro op leer of NATO ![]()
Oof die beads of rice band ziet er echt goed uit op de foto. Ik heb laatst de band impulsief gekocht voor mijn SBGW301 en hij ligt nu ongeopend thuis, maar ik betwijfel of ik ’m er ooit op ga dragen. Voor dit horloge hou ik toch meer van leer.
![]()
Oké even iets anders. Vanmiddag kreeg ik de kans om even de schitterende SBGA497 van @Thomas6 om de pols te doen. Dat is wel even een schitterend horloge. Ik weet nu nog meer zeker dat ik ook een GS wil.