Laat je Grand Seiko zien XI

Voor wie dacht dat het een champagne plaat is. Zilver dus. :wink:

30 likes

16 likes

Heb je deze niet al eens eerder gehad? :o

1 like

ja, zoals de meeste van de horloges die ik in roulatie heb, hecht niet zozeer aan bezit, meer aan gebruik

1 like

Hecht je je ook niet zo aan je knaken dan? :rofl:

1 like

ja wel, daarom koop ik geen 10 horloges die dan in een doos liggen te wachten, of nog erger, in een kluis, die snel en zeker minder waard worden. 1 of 2 en daarmee rouleren tussen 10 to 20 modellen die ik de moeite waard vind. Beetje scherp inkopen helpt sowieso

Dit is voornamelijk een probleem als je nieuw koopt. Tweedehands zal het verschil tussen aanschaf en eventuele verkoop bij niet zo groot zijn.

Een kijkje in de keuken.

32 likes

Fascinerende dial ondanks het flauwe licht…

… of misschien dankzij het flauwe licht. :slightly_smiling_face:

29 likes

Een foto van het uurwerk zou ook worden gewaardeerd, want die hi-beat is prachtig :star_struck:

Goedemorgen en groeten van het subtielere broertje/zusje:

Bonus voor de haters & fans :rofl::

28 likes

:rofl:

Ik ga 'm meteen weer op staal zetten!

3 likes

Prachtig horloge, ik kreeg m helaas niet passend door gebrek aan fijnstelling.
Mooie toevoeging aan je collectie waarin een GS zeker niet mag ontbreken
Geniet er van

1 like

:rofl:

1 like

27 likes

Gefeliciteerd! Da’s een beste binnekomer, welkom bij de club!

De gunmetal variant! Cool hoor. :slight_smile: Ook alvast gefeliciteerd! Die zien we ook niet vaak, mooie SBGX, en ook tof dat zowel indices als wijzers wat donkerder zijn gemaakt op die spierwitte plaat. Ik zie de macro foto’s graag tegemoet.

Hee, het valt me nu pas op dat ze een rehaut hebben gebruikt waarbij de hi beat de minute track gewoon op de plaat heeft staan. Of nee… Bij de hi beat staat de datum iets verder naar binnen. Wel een rehaut ook. Maar er zijn meer verschillen dan je in eerste instantie zou denken dus.

2 likes

42 likes

Dat klopt, ze komen ook uit verschillende design huizen / locaties (de namen weet jij natuurlijk uit je hoofd); mij waren destijds tijdens het passen naast de wijzerplaat en uurwerk inderdaad de rehaut, datum positie, kroon en wel/geen dopje opgevallen :slightly_smiling_face: ik meen ook iets gelezen te hebben over de minuten wijzer maar dat kan ik me niet meer voor de geest halen.

1 like

Mooie keuken!

1 like

Ja dat kunnen ze goed die gasten…

1 like

En de groef in de indices heeft ook een andere vorm. Ik herinner me dat de groef in de high beat indices U vormig is. En in de spring drive V vormig.

Heel apart dat ze beide evolution 9 horloges maken die er op het eerste gezicht identiek uitzien. En toch op zoveel onderdeel verschillen.

Ik meen dat de fabrieken 650km uit elkaar liggen. Dat is natuurlijk een afstand waarbij verschillen ontstaan als je mensen hun eigen gang laat gaan.

2 likes