Laat je Grand Seiko zien XI

deze SBGX357 komt steeds nadrukkelijker op het netvlies

28 likes

En dan een leren band er om heen?

2 likes

wie weet :grinning: maar het is volledig titanium dus misschien valt het mee allemaal…

50 likes

Nice, kende deze niet.
Doet me beetje denken aan de SBGP017 LE

25 likes

ja inderdaad, deze kende ik dan weer niet :grinning:

De verkoper bij S&C gaf aan dat je een horloge bij voorkeur op de kroon laat rusten, niet op de kast. Dit in verband met krassen. Dit was nieuw voor mij, maar ik ben dan ook nieuw in de horlogerie.
Zij de HF-leden het hiermee eens?

3 likes

Ik moet dus naar Dusseldorp! Even een smoesje bedenken voor vrouwlief dat je daar zo leuk kunt shoppen :wink:

2 likes

Hangt ervan af of ze standaard de kroon vervangen bij service, bij een Omega kan ik 'm gerust op de kroon leggen, bij een Zenith op de zijkant als het op een harde ondergrond is.

1 like

wat een apekool! leg hem gewoon op zijn rug of in een horlogebox/case/roll/poppe-bedje of wat dan ook

1 like

Prachtig!
En natuurlijk gefeliciteerd :clinking_glasses:

1 like

Er zijn denk ik weinig oppervlakken in je huis hard genoeg om iets te doen met een stalen kast. Alleen stenen tegels, gok ik.

1 like

Die stenen tegels zijn een begin ben ik bang.
Deurposten, deurkrukken, het aanrechtblad en divers bestek en pannen zijn allemaal hard genoeg.
Wat mij ook opvalt is dat ik in een MM300 een paar kerflijntjes heb zitten die gezien de positie moeten komen van een trespa-achtig bureaublad bij mij op het werk.

1 like

Voor materialen die je tijdens het dragen zult tegenkomen heb je zeker gelijk, maar ik had specifiek de materialen in gedachte waarop je je horloge zou neerleggen.

29 likes

Ja ergens snap ik het wel, omdat een kroon vaak vervangen wordt bij een service. Maar als het even kan leg ik een horloge vaak gewoon plat neer, op de caseback. En dus sowieso niet op zijn zij.

Cute! :revolving_hearts:

1 like

De 44GS kast blijft fenomenaal…en ergens zo typisch Japans in mijn beleving.

23 likes

36 likes

29 likes

28 likes