Laat je Grand Seiko zien XI

Wat mooi! Dit is IMO een zeer geslaagde quartz én non-limited:

Grand Seiko has announced the SBGX357 “Skyflake”. has a blue snowflake textured dial with a blue seconds hand inspired by the wind-swept snows of Shinshu reflecting a blue sky. It has titanium case measuring 37 x 10.6 x 44.6mm and utilizesa 9F62 quartz calibre. This is a standard addition to the line up and is not limited. It is difficult to tell the true color of the dial as the official product image and other images are not even close to each other. It looks like the official product shot was processed in the wrong color space and the actual watch is likely closer to the other renders shown.

24 likes

De prijzen voor de niet “basismodellen” (SBGX 261/263/265) quartzen vind ik wel stevig.

Overigens zag ik dat de SBGX265 ook weer in productie gaat met een price hike van €2500 naar €2700.

11 likes

Oh grappig, ik dacht juist de kleuren van de 415 te zien, maar dit is dus “de lente”.

Vandaag na lange tijd weer eens de SBGW231 om

22 likes

Het roze is veel meer grijs in het echt. Het is meer een roze gloed dan echt een roze gekleurde wijzerplaat. De 415 is wel wat donkerder en heeft ook een blauwe secondewijzer.

1 like

Ja m’n broer heeft ook die 413 dus ik herken wel wat je zegt. Wist alleen niet dat de 415 een geblauwde secondewijzer had!

Plaatje voor de sfeer:

22 likes

Allebeide prachtig. Zeker ook die 231 op de BoR band is heel fijn. Maar je rechter vind ik echt een hele krachtige GS. Bijzonder die combi. Ik heb een SBGA103 en SBGA105, en die 105 met de blauwe wijzerplaat is ook zo’n diepe kleur als deze bordeaurode. Ik draag hem alleen nooit, moet ik weer eens gaan doen :slight_smile:

1 like

Dank je! Ik vind het een heel draagbare kleur, inderdaad krachtig maar nooit schreeuwerig.

28 likes

Wat zeg je ‘volledig besodemieterd’ mooi. Fijn dat de instapmodellen van GS betaalbaar blijven voor mensen die kennis willen maken met het merk :sunglasses:

Des temeer reden om mijn ‘oude’ instappers niet te flipperen

2 likes

Te weinig goed licht hier momenteel dus maar een foto van zo’n 3 weken geleden :clinking_glasses:

28 likes

24 likes

30 likes

49 likes

:drooling_face::drooling_face::drooling_face:

1 like

Hoe bevalt deze GS voor je?

1 like

Heerlijk GS waar het goed in is: een ogenschijnlijk ‘simpel’ horloge waar toch zoveel te zien is voor de oplettende kijker :grin:
Het licht op de schitterende(letterlijk en figuurlijk) indexen, Die lijnen van die lugs :ok_hand: (Etc. etc.)

1 like

Echt super! Voor mij een perfect pakket. Volledig gebrushte band, 12,3mm dikte, met 39mm diameter een mooi sportieve maat, het gemak van een automaat, de unieke Spring Drive-technologie, 100m WR, datumaanduiding, een rustige matzwarte wijzerplaat, en prachtig gepolijste, uitgepuurde indexen.

Past perfect om mijn pols van ca. 18cm. De SBGX261 was zeker ook een optie maar deze SBGA285 is met 39mm toch iets sportiever om mijn pols. En je Spring Drive vs quartz (hoewel 1 vd beste quartz-uurwerken ter wereld) speelde zeker ook mee.

Sinds de aanschaf bijna elke dag om de pols. Heb jij recent ook geen GS Spring Drive gekocht?

3 likes

Gaaf die Shunbun.
Voor mij vandaag ook een 62 GS, de Shubun:

32 likes

Ook een topper! :+1:

1 like