Laat je Grand Seiko zien XI

Gisteren de belgian watch fair bezocht, een evenement dat voor de eerste keer plaatsvond. Hulde aan de organisatie, maar dat is off-topic!
Wel heb ik er de Seiko sdgm003 mogen passen, volgens de verkoper een model dat dichtbij kwam qua finish aan grand seikos. Waar ik vooral aan verkocht was, was de kastvorm. Deze deed me denken aan de modernere 1968 gmt duikers die Seiko nu uitbrengt maar toch niet helemaal hetzelfde.
Is er binnen het grand seiko gamma een model dat hier dichtbij aanleunt? De sdgm is al jaren uit productie en de meeste modellen zijn me net iets te “gedragen”.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Hierbij enkele foto’s natuurlijk.

10 likes

Bit late to the party, maar ik doe weer mee:

Zit erover te denken om te upgraden, deze eruit, en dan eentje met een wat spannendere plaat erin. Uurwerk zie ik dan wel weer. Ik kijk weer even mee voor inspiratie.

23 likes

En ziedaar!

1 like

35 likes

Scherp plaatje :ok_hand:

1 like

37 likes

Prachtstuk ook en ongepolijst zo te zien? Zo zal de mijne er ook ooit uitzien dus :sweat_smile:

1 like

Hij ziet er in werkelijkheid nog strakker uit dan op de foto. Zelfs als ik mijn leesbril op heb.

Maar ik denk dat hij wel een keer een hele lichte polijstbeurt gehad heeft. Ik zie net een paar tienden van millimeter van de geborstelde rechte stukken iets glanzend zijn. Of misschien is dit ook wel origineel. Als hij al gepolijst is geweest, dan heel erg licht. Met het oog zie je er niks aan.

2 likes

Infel licht lijkt hij koel

21 likes

32 likes

Gewoon getimed op +2 sec/24h.

En dat voor een 44GS uit (check) februari 1968…

30 likes

Mooi!

Ben even m’n referentienummers aan het oefenen, is dit de SBGA415?

1 like

Bijna goed, de SBGA413! :hibiscus:

1 like

27 likes

29 likes

Kreeg vandaag de nummerplaat binnen voor mijn speedpedelec.

Bestaat er een bijpassende Grand Seiko?

7 likes

17 likes

Machinaal gestikt.

Ik heb deze gehad, had hem in 95/100 staat
Voor mij was hij te groot. Over de afwerking niks te klagen, subliem.
Heb hem ingeruild eerder dit jaar.

Heeft er hier later dit jaar ook nog één van te koop gestaan in heel mooie staat. :wink:

Ze zijn er wel, al zijn ze zeldzaam

1 like

Dit is zo’n fantastisch clean ontwerp.

Het is dat ik een aantal beroerde ervaringen heb gehad met vintage, maar anders…

1 like

26 likes