Cross post. Vandaag had ik afgesproken met @Martijn851 voor de overdracht van deze SBGH271
Wat een geweldig horloge! Ik ben er reuzeblij mee.
Schitterend! De 62GS behuizing blijft mijn favoriet.
Draag 'm in goede gezondheid!
Veel draagplezier !!
Schitterend!
Welke is dit?
Referentie is SBGX063
Kuch,kuch…SBGH273. Correct me if I’m wrong
![]()
Edit: gefeliciteerd met deze topper!
Haha, dat klopt, ik zie het nu pas. Ik was al een tijd aan het azen op een SBGH271 of een SBGH273. Mijn toetsenbord kwam blijkbaar met de 271 op de proppen.
Ik moest vanochtend direct al lachen bij de koffie, want er waren mensen bij Fratello op het idee gekomen dat een UFA Spring Drive op één of andere manier te vergelijken is met de kermis van de Land-Dweller.
![]()
In het paars is de Evo 9 serie wel veel beter te pruimen dan met lichte dial, trouwens. Maar goed, ondanks de GS indice op 12 kon de Rolex mij niet overtuigen om dat punt af te straffen met een stem tegen de GS. Sterker nog, met een lichte dial is dit ook een no-contest.
Wat zeggen we er van?
100%
Terecht dat het ontbreken van een fijnafstelling van de GS band even wordt aangestipt. Kom op GS, maak daar nu eens serieus werk van. Het gaat niet alleen om beeldschone wijzerplaten en precisie caliber.
En het gaat ook niet om van die mega sluitingen…
Ik snap GS wel, die dingen zijn tyfus lelijk. Heb meerdere horloges (gehad) waarbij de sluiting 1/3 of meer van de band is ![]()
Idem hier! ![]()
Geen enkel argument zou ook maar iets mogen veranderen. De band zou zogezegd beter afgewerkt zijn bij de Rolex, maar ik vind dit een heel subjectief argument.
Ik heb een Explorer gehad en ik vind de sluiting ook maar teleurstellen. Geen halflinks om die goed gepositioneerd te krijgen en de sprong van de snelverstelling in de sluiting was te groot.
De fit van de endlink was wel wat strakker, dat moet ik toegeven ![]()
De titanium versie heeft eentje die heel goed werkt. Zoals aangegeven in interviews moeten ze de productie ervan nog opschalen. Ik denk dat ze nog even wachten met een 18mm in staal tot ze er genoeg hebben.
Super mooi!!
Eehmm.
Tja, goed.
Nee.
Denk ik.
Landdweller is lelijk, kan je net zo goed vergelijken met een broodje frikandel van de Jumbo.
Ik sluit me graag bij @Fanatik’s argument aan. Ik heb liever een nette kleine comfortabele sluiting dan snelverzet.
Mochten ze iets kunnen doen wat in een schakel weg te moffelen is, prima. Of in de bestaande kleine sluiting.
Tot die tijd: Liever niet.
Kom op, die zijn toch wel lekker als snack?
Dit.
Het kan wél trouwens, Brogioli maakt die dingen voor ALS, IWC en Glashütte Original… Bescheiden sluiting met 4 puntjes snelverstel
Ik heb wel 1 snelverstel die ik wel pruim trouwens. Maar dat is meer qua comfort dan looks.
Ik vind die GS ook niet echt een schoonheid. Geen fan van de kast/bandverhouding, de kleur en het Jysk-tuinstoelenreliëf van de wijzerplaat, de urenwijzer die breder is dan de A27 en het font op de onderste helft van de wijzerplaat. O ja, en de prijs.
Maar eerlijk is eerlijk, van die Rolex wint vrijwel elk horloge het ruimschoots.
mooi!