Ik doel ook meer op halve/ kwart schakels.
Jazekers, dat broodje wint het van de Landdweiler.
Er is inmiddels werk van gemaakt:
En ik echo een bericht van een week of wat terug elders op het forum: met de combinatie van hele en 2/3e links is voor iedere pols behalve die van de top 5% OCD-ers een prima fit te maken. Echt. Zie: Resizing Grand Seiko Bracelets ā Plus9Time
Dit ![]()
En hij is eindelijk binnen! De sbgv225 part 2.
Even brak plaatje maar toch:
Vanmiddag naast de andere blauwe:
prachtig blauw ![]()
Die micro afstelling in de sluiting is wel prettig, maar het werkt niet altijd even goed met extra gaatjes voor de laatste schakel.
Daarnaast is het met het āEvo9ā ontwerp en de in de band geĆÆntegreerde sluiting volgens mij niet mogelijk om de boel in te korten en te verlengen zonder rare openingen te krijgen.
Wanneer de sluiting breder en dikker is dan de band kan het, wanneer de sluiting maatje postzegel is en zo als dit in de band ligt, dat maakt het lastig.
Snelverstel zou prettig kunnen zijn hier overigens, 's ochtends is de band te ruim, 's avonds zit ie strak.
Dat is old skool, daar kan ik me overheen zetten, zeker voor een sporthorloge.
Dat doet het in paars veel beter dan in wit. Ik ben geen fan van de birches. Maar in het paars zie je 'm minder, en wordt het bijna subtiel.
Die vind ik nog smaller dan hij wel eens geweest is.
Waar ik me niet overheen kan zetten is die Millenium Falcon die ze op de 12 positie hebben gemonteerd. Wie verzint in godsnaam zoān indice?
Als ze die sluiting universeel gaan overnemen koop ik nooit weer een Grand Seiko op bracelet. Als ik een sluiting van vijf centimeter lang, bijna twee centimeter breed en een halve centimeter dik onder mān pols had willen hangen had ik wel een Rolex of Tudor gekocht. ![]()
Mooi duoš
De beste!
Dit vind ik een van de mooiste wijzerplaten van GS. Hoe bevalt de spring drive? Ik neig zelf meer naar een mechanisch uurwerk.
Eens!
Wat maakt dat je naar een mechanische GS neigt?
Deze white birch bevalt uitstekend, de nauwkeurigheid kan niet worden geƫvenaard door een normale automaat, de gangreserve is immens, de wijzer zweeft over de plaat zonder tikjes, en bovendien is dit een unieke technologie die je nergens anders vindt. Ik heb een HAQ en deze spring drive, en ik kan je vertellen dat een volgende GS zeker weer een van die 2 opties wordt ![]()
Mechanisch is IMHO het meest klassiek. Maar het komt ook doordat ik een Seiko kinetic heb gehad waarmee ik toch wel wat problemen heb gehad, dat maakt me wat huiverig voor ānieuwerwetse fratsenāā¦
Al moet ik zeggen dat ik nu een tijdje op dit forum rondkijk en eigenlijk nog geen negatieve ervaringen over Springdrive heb gelezen. Ik begrijp in ieder geval dat je erg tevreden bent en dat is fijn om te lezen.
Ik begin alweer focus te verliezen
SBGA375 is ook ineens heel aantrekkelijk ![]()
Erg mooi. Veel plezier ermee.
Is het überhaupt een vergelijking? De ene is te koop, de andere niet. Daarmee is genoeg gezegd lijkt me ![]()
Een schakel met extra ruimte? Die heb ik gemist. Was dat van een externe partij?
Knap bedacht.