Toch snap ik het niet helemaal van GS. De Astrons hebben al sinds jaar en dag een kleine sluiting met snelverstelling.
Dat moet toch makkelijk “des GS’s” te adopteren zijn. ![]()
Toch snap ik het niet helemaal van GS. De Astrons hebben al sinds jaar en dag een kleine sluiting met snelverstelling.
Dat moet toch makkelijk “des GS’s” te adopteren zijn. ![]()
Je bent toch ook een krak in het overdramatiseren. De nieuwe sluiting is amper dikker dan de rest van de band en niet langer dan een Speedmaster sluiting. Dat een kortere sluiting mooier is, dat is een feit. Maar ik geef dat graag op voor een robuuste snelverstelling.
Hierom dus. Een keer je het gewend bent van een tikje te kunnen verzetten, stoort het sneller op banden die het niet hebben imho ![]()
Ik niet. Fundamenteel vind ik alles wat groter aanvoelt dan de gesp van een 16mm breed lederen bandje al laakbaar. Het helpt niet dat ik qua werk nogal wat met m’n pols op oppervlakken lig, want als het stoort stoort het dus uren per dag.
Het is zelfs zo erg dat ik voor mijn Marinemaster specifiek een kleinere gesp van Uncle kocht omdat de gesp prikte, en ik voor de leren band die bij m’n SBGW303 een bankschroef heb gebruikt om het scharnier van de vouwsluiting in een voor mij verteerbare vorm te persen. Met harde hand. ![]()
De teringhekel is real, mensen.
Dat vind ik esthetisch gezien ook nog een doorn in het oog, zo’n rechthoekige bak onder de pols. Maar soit, als dat klein, plat en fijn kan zijn, maar dan met afgeronde vlakken voor elk contactpunt met de huid, prima.
De grote mooi aan de Grand Seiko sluiting is namelijk ook dat er geen “doos” om de sluiting heen gevouwen zit, en er dus niets is wat de huid raakt, naast het scharnier, wat toch al afgeronde zijkanten heeft.
Ergonomie is een groot goed.
Mooi dun en netjes geïntegreerd! En een stuk korter dan de GS variant, zoals het hoort inderdaad. Hoeveel kan je verstellen met deze?
Ja geuzaahhh, je kunt niet alles hebben. Dit is (minder dan) de helft van de meeste sluitingen met snelverstel.
Al vind ik dat je gelijk hebt, dat een volledig vlak met de band liggende sluiting nog beter is
Je hebt ook nog van die banden à la formex/selten die met een vaste extension te verlengen zijn… Ook weer niet ideaal.
Formex heeft geen vaste extension maar een micro adjust in de kleine sluiting, zowel voor bracelets als de vouwsluiting voor banden
Ik ben door @daffie op Grand Seiko geattendeerd en lees hier nu regelmatig mee.
Erg leuk en interessant topic!
En de Jade groen 37mm die hier recent in het blauw stond vind ik erg gaaf!
Moet wel zeggen dat ik de prijzen wel pittig vind,
Maar zowiezo leuk om het hier te volgen en me wat in te lezen op internet ![]()
Groet Erik
Ik dacht bij de essence dat het een soort extension link was in de vlindersluiting? Kan het mis hebben
wellicht dan per model weer anders: in de Reef zit een vouwsluiting met micro…
Het euvel met de Kinetics was normaal gesproken door het leeglopen van de oplaadbare batterij, of het degraderen daarvan. Spring drive heeft de veerton als energiebron, dus die zou je prima langere tijd stil kunnen leggen en weer kunnen opwinden zonder problemen.