Laat je Grand Seiko zien XI

Nee

1 like

Koop lokaal

2 likes

Dat heb je alleen met GS en Lange. Naar mijn gevoel hè. Kan zeker fout zijn!
Maar toen ik +20 jaar geleden Lange zag in las Vegas (was daar voor een beurs) was ik betoverd. En dat speciale gevoel had ik vele, vele jaren later nog is met GS. Nog steeds geen Lange in bezit ( :smiling_face_with_tear:) maar wel 4 GS’s.

4 likes

Deze blijft toch wel heel lekker en atypisch. Band, case: prachtig :star_struck:

1 like

Jawel he :blush:.
Wegens de komst van een AT die ik al veel langer op het oog had, twijfel ik sindsdien of ik deze full set weg moet doen.

Tegelijkertijd is hij nèt te speciaal, in nėt te mooie near mint staat, en ga ik denk ik spijt krijgen. Zeker weer na zo’n dag als vandaag om de pols.

Eigenlijk zegt dat genoeg, maar de collectie moet ook leuk blijven. Lastig…:woman_shrugging:t3:

Als je absolute (NB: absolute!) zekerheid wilt hebben dat 'ie bij een gelijkgestemde liefhebber terecht komt DM je mij wanneer dat relevant is :wink:

1 like

Shotgun :handshake:t3:!

1 like

Skitterend in z’n eenvoud!

26 likes

Absoluut! :star_struck:

1 like

35 likes

38 likes

Vanmiddag in Amsterdam langs de Seiko Boutique geweest.

Wilde al een tijd een Grand Seiko Quartz passen (SBGX) maar dat is nogal een uitdaging gebleken. Vooral met champagne deal. In Amsterdam hadden ze ook alleen de zwarte dial. Op foto’s saai, maar in het echt toch prachtig met die prachtig gepolijste markers.

Toch prefereer ik de 5 link bracelet en titanium dus ook nog de SBGV233 gepast ondanks dat 40mm normaal niet mijn maat is.

Viel echter heel goed om de pols en denk dat ik de maat toch wel kan hebben, dus food for thought. Wat jullie qua maat?

Conclusie: the hunt continues! :sweat_smile:

16 likes

De hunt is altijd ‘on’ :sweat_smile:

Foto kan vertekenen, maar als ik zo zie ben ik benieuwd naar een 37 om jouw pols. Lijkt me beter te passen. Nu pakt het hele horloge jouw pols

2 likes

SBGX vind ik op jouw pols beter in verhouding.

2 likes

Ik ga morgen een namiddag naar Amsterdam. Waar zijn er allemaal Grand Seiko’s te zien?

De grootste selectie zal bij de Seiko boutique zijn. Daarnaast waarschijnlijk een paar modellen bij Schaap en Citroen in de PC Hooftstraat. Tweedehands niet veel aanbod denk ik bij de bekende namen (AWCo, AVW).

1 like

40mm is te groot voor jouw pols, hij bezet je hele pols.
SBGX2… past beter.

1 like

17 likes

35 likes

De hunt is zeker altijd on! :rofl:

De SBGX261 is 37mm, maar de foto vertekend misschien ook wel.

Hier een foto van de SBGX355 die ik vorige maand gepast had. Ook 37 en op de foto is de verhouding wat beter te zien:

Overigens staat deze momenteel bovenaan de lijst…

20 likes