Mooi man! ![]()
Mooie GS! Veel draagplezier
Van de week Grand Seiko’s wezen passen.
Ik was een beetje vergeten hoe tof en hoogwaardig ze zijn. Je moet dit merk in het echt ervaren!
Had met name interesse in de SBGW303, maar de 44GS case in 36.5mm viel me toch erg tegen. Te petite en te bling met die polished vlakken als lugs. Niet voor mij.
De SBGW231 vond ik prachtig, handopwinder en op leer. Ik draag eigenljjk altijd staal maar dit horloge was zeer zeer fraai en de nummer 1 op mijn wensenlijst. Ook de linen dial variant vond ik heel mooi, de bruine minder. In een lichte dial is dit horloge ook goed contrast met mijn Tudor Black Bay 36 en er prima naast te dragen “voor de net”.
Er was ook een SBGR in 37mm, wowwww wat vet
Die is ook wel blijven hangen.
De 40mm vielen mij net te groot, ik heb de zoektocht weer wat aangescherpt. Eens kijken wat er gaat komen, dat het een GS wordt staat nu wel vast.
Nog even de SBGR251, die kende ik totaal nog niet. Maar echt een kanshebber:
Gefeliciteerd! Mooie klatser van een GMT, dat. Ik heb ook getwijfeld of ik 'm met of zonder bezel moest nemen. Het is hier zonder geworden, maar soms twijfel ik nog steeds, zoals wanneer ik deze voorbij zie komen.
Past u op? Grand Seiko’s blijven kopen kan geld kosten. ![]()
Dit zijn prachtige modellen, echter gewoon te dik voor mij. 13mm voor 37mm diameter is het voor mij gewoon niet.
De oudere versies zonder zocht bodem zijn 12mm. Dat verschil merk je wel, maar uiteindelijk ook nog te dik in verhouding.
Voor mij dan liever een quartz ![]()
Gefeliciteerd! Prachtig horloge! Ik heb zelf de oudere versie hier van en draag het dagelijks.
Nogmaals dank allen. Ja ben er erg blij mee. Mooi formaat ook. Ook nog steeds heel erg in mijn nopjes met de SBGX261!
Merk dat ik de laatste tijd wat meer voorkeur krijg voor HAQ horloges.
Maar dat kan er wellicht mee te maken hebben dat ik wat automatische horloges heb die erg onnauwkeurig lopen. Set and forget en grab and go is toch wel erg makkelijk.
@Fate_Amenable_To_Change ja twijfel ook continu. Zijn teveel modellen die me aanspreken.
En ja dat het geld kost ben ik achter…
Ach mocht ik een keer de pijp uitgaan hebben beide zoons een mooie quartz knaller.
Tijd om een goedkopere hobby te zoeken😉
In de hand inderdaad dik, om de pols viel het me wel mee. Al kwam het wss daardoor dat de SBGW231 me meer aansprak. Dat is ook een prachtig stuk en heeft denk ik mijn voorkeur. Prachtig uurwerk ook.
Ik heb er een zoekertje voor lopen, en die wellicht hier ook maar even onder de aandacht: