Laat je Grand Seiko zien XI

26 likes

28 likes

29 likes

GS lume! :sunny: :muscle:

1 like

Laat de :cyclone: maar komen. Fijne dag allen!

29 likes

Oh jongens help… ik weet het even niet meer.
Sta op het punt een keuze te maken voor een SBGX261 of een SBGP011 maar ik kan geen keuze maken.

Ik heb een polsomtrek van 18cm en een beetje (7,25 inch) en ben enerzijds erg gecharmeerd van de 37mm diameter van de SBGX. Dat deze ook goedkoper is dat is natuurlijk een groot pluspunt!

Wat me een beetje weerhoudt is het feit dat de SBGP het nieuwere 9F85 uurwerk heeft met de urenwijzer die onafhankelijk versteld kan worden (al vraag ik me af of dat de meerprijs waard is) en vind ik de gelakte dial toch wel erg sjiek.

Dit waar de SBGX een meer mat/ grijze dial lijkt te hebben wat misschien wat “saaier” is?

Begrijp me niet verkeerd, vind het beide toppers.
Maar kan de keuze niet maken. Is 40mm niet net iets te groot. Is de matte dial niet iets te saai?

Hier 2 foto’s van internet:

11 likes

als je veel vliegt of naar andere tijdzones reist kan de uurverstelbare wijzer voordeel geven. Het grotere formaat voor dit soort lege wijzerplaten zie ik vaak als een nadeel. Ik heb een pols van 19 cm en daar valt een SBGX prima op. Ik zou niet groter willen

4 likes

Lastige afweging inderdaad. Ik zou ook de mooie, gedetailleerde indices van de sbgx in de afweging betrekken. Succes met je keuze. Je kan geen foute keuze maken gelukkig.

12 likes

De matte dail is absoluut niet saai kan ik je vertellen. In het echt is het een topper die sbgx. Draagbaarheid/formaat ga je iedere dag merken itt het nieuwe uurwerk. Mits je veel in verschillende tjdszones reist natuurlijk. 40mm zou je kunnen hebben maar die 37mm valt zo mooi!

1 like

Daar ben ik dus ook bang voor dat het grote formaat met vrij lege dial iets te is. Bedankt voor je reactie. Nijg nu ook meer naar de SBGX.

1 like

Ik had een SBGP. Die heb ik verkocht. Nu heb ik twee SBGX, een 37mm SBGW231, en een 36,5mm SBGW303. Mijn Shunbun draag ik niet veel meer, want heel erg groot.

Over de saaiheid van de SBGX kan ik kort zijn: De indices en wijzers zijn altijd van een dermate goede afwerking dat het geheel absoluut niet saai wordt. Die zijn van de SBGP trouwens ook erg mooi, daar had ik de 11 van en die was ook prachtig, dus het doet niet voor elkaar onder.

Merk op dat mijn polsomtrek ook nog nipt groter is dan de jouwe. Ik zou de SBGX pakken, ook al ben ik het met je eens dat de sunburst en het 9F85 uurwerk cool zijn. I put my money where my mouth is, dat komt er bij.

2 likes

Kan beide prima. Heb zowel 37mm als 40mm GS gehad (op 17,5cm pols)

Als het goed is valt hier morgen de SBGX061 op de mat dus toch weer 37mm. Fijne maat.

4 likes

22 likes

Klinkt goed heren! Ik denk dan toch dat het de SBGX gaat worden.

Ik zal proberen deze eerst nog eens in het echt te bezichtigen (indien ergens mogelijk), en als deze bevalt gaan aanschaffen.
:slight_smile:

4 likes

Kan hier wel hoor mocht je in de buurt zijn :+1:

Had jij de NB1050 ook? Als die van maat goed was zal de sbgx ook zeker bevallen.

Alleen nog 1mm er af denken :sweat_smile:

1 like

Klopt! De NB1050 heb ik nog en ben gek op het formaat, dus denk dat de 37mm van de SBGX goed zal bevallen!

Veel plezier alvast met je NA de SBGX061 :wink:

1 vraagje nog… kan je de datum van de 261 handmatig veranderen zonder dat de secondewijzer stopt? Of is dit niet mogelijk en hackt deze automatisch?

1 like

Dankjewel de mijne gaat weer door want toch wel veel overlap met de sbgx zie foto.

13 likes

Toch genieten dit.

2 likes

ja, eerste stand van de kroon uitrekken, hackt pas bij de tweede stand

2 likes

Tijd voor een avondwissel…:clinking_glasses:

23 likes