Laat je Grand Seiko zien XI

Iedere keer als ik die naam van dat horloge zie denk ik “Shubun, shubun, shana nanana, shubun, shubun, life would be a dream come true”.

2 likes

Lie-ver te veel in de kist… :musical_note:

Dan weer een GS gemist :notes:

2 likes

De kastvorm is zeker een topper, maar ik zou graag een mechanische versie willen en helaas was er volgens mij van het model uit de jaren '60 geen versie met donkere wijzerplaat. Ik heb al te veel Seiko’s met lichte wijzerplaten. :slight_smile:

edit: De SBGA105 zou nog een alternatief zijn.

3 likes

Ja precies dat helaas

1 like

Stuur maar door naar Putten!

1 like

Omdat we van plaatjes houden…

39 likes

Jammer om te horen!

1 like

Heeft er iemand de SLGA021 lake Suwa before dawn…? Ik ben erg benieuwd naar de donkere blauwe wijzerplaat. Youtube staat er vol mee, maar onder perfect licht en 4K camera’s is het in het echt vaak anders.

Alvast bedankt!!!

9 likes

Mooie foto’s zeg

1 like

De SLGA021 is een prachtig horloge. Het donker blauw is intens donker.
Zoals altijd bij GS ziet de wijzerplaat er doorgaans vlak uit en plots bij een bepaalde lichtinval komt het subtiele patroon tevoorschijn. Als je met het licht speelt dan tover je zo lake suwa op de plaat. Moeilijk te fotograferen is het wel.

Ondertussen op GS leder.
Net binnenshuis een poging ondernomen voor een foto.

28 likes

Zeker als je je horloge niet af doet. Dan is alles moeilijk te fotograferen. Leg hem eens op een armleuning, en dan bijna haaks op het raam waar die bank of stoel naast staat, en kijk dan eens of je camera iets van de plaat vast legt, zou ik zeggen.

2 likes

Bedankt voor de info :blush:
Het is een prachtige horloge :star_struck::star_struck:

Ik zit al tijden na te denken welke GS op het lijstje moet. Deze had ik constant in gedachten :arrow_heading_down:

Maar nu twijfel ik :sweat_smile:

16 likes

Zo mooi

27 likes

Nieuw:

13 likes

28 likes

28 stuks…

1 like

Ja, echt toch de mooiste GS van alle die ik gehad heb.

1 like

28 likes

Shŭbun time

27 likes