Laat je Grand Seiko zien XI

26 likes

Die blauwe seconde wijzer vindt ik hier misplaatst.

1 like

Dat mag.

3 likes

Vind juist een blauwe wijzer mooi op een lichte plaat👌🏻

3 likes

Ik kwam zonet een nieuwe short tegen op Youtube van de UFA slgb003, 10u geleden door watchfinder online geplaatst. De datumpositie is toch niet meer goed te praten?

https://youtube.com/shorts/Te_8enHTW90?si=HHhBaoa4_oyIvQDV

Hoe geraken al die stukken in godsnaam voorbij QC? Telkens staat die date te hoog in het venster. En als je er iets over vraagt, ben je overkritisch en is het een non issue…

Meningen? :blush:

14 likes

Kan echt niet.

2 likes

Zou in ieder geval ‘voor het gevoel’ in het midden moeten staan he @illewoare. Maar bij bijna elke foto of filmpje is dat dus niet.

19 likes

Op jouw sbgx staat het zoals het hoort inderdaad, prachtstuk :smiling_face_with_three_hearts:.

Ik heb voor de AD in juli een collage gemaakt van al mijn ex GS’en met date en overal is het goed. De AD had er daarna wel begrip voor maar zegt na een half jaar nog geen respons te hebben gekregen vanuit GS op mijn opmerking. En recent bij een andere AD kreeg ik weinig erkenning toen ik het weer opmerkte. Spijtig allemaal :unamused: .

Ik wou de UFA als ultieme dagelijkse horloge kopen, maar ik heb er weinig zin meer in moet ik zeggen.

19 likes

Prachtige GS’en stuk voor stuk! Ja jij weet in ieder geval hoe het wel moet zijn :slightly_smiling_face:

1 like

Al lijkt het bij de ‘winter’ (midden onderaan) de 0 eerder een o te zijn. En de hoogte van de nul niet gelijk te zijn aan de 1. Daarboven staat 20 wel goed.

Maar kan ook te maken hebben met hoek vd foto enz.

Lekkere (ex)collectie man :heart_eyes:

2 likes

Onacceptabel dat de datum scheef staat

En er is al veel over geroepen maar de wijzers van al jouw exen zijn zoveel mooier dan die UFA :relieved:

1 like

Ja echt zonde! Een prachtig horloge maar juist bij Grand Seiko verwacht je dit soort dingen niet!

1 like

IWC of GP halen :wink:

1 like

Dat is dat lettertype specifiek voor Spring Drives. Ik vind het een mooier font dan bij de automaten overigens, zeker met de enkele cijfers. Maar het klopt wel, zie meer foto’s hieronder :blush:

16 likes

Nee, dat zei ik ook tegen de sales rep van GS Europe. Maar hij zei dat alle foute stukken teruggeroepen zijn in juni en alles opgelost was :man_shrugging:

Haha, weg met die rommel van de E9 collectie dus :wink: (niet serieus bedoeld he, Birch en Suwa eigenaars)

Het spookt door mijn hoofd :innocent:

1 like

Volgens mij begrijpen ze inderdaad niet goed dat dit precies het tegenovergestelde is van waar ze hun reputatie bij de liefhebbers op hebben gebouwd. Ik denk niet dat ze met Grand Seiko als merk al zo goed liggen in de markt dat ze hun fanatiekere klanten (zoals hier in dit topic) niet meer nodig hebben voor positieve online en mond-tot-mond ervaringen.

2 likes

Na 10 jaar twijfelen dan toch maar de knoop doorgehakt.

Seiko Grand Quartz. Dat is net zo nauwkeurig als een huidige Grand Seiko Quartz maar dan 50 jaar ouder.

Lekker nutteloos compleet met doosje en omdoos.

26 likes

Mooi model! En in erg goede staat zo te zien. Volgens mij was dit ook de generatie met de eerste Snowflake-achtige wijzerplaat.

Is de stalen band ook origineel Grand Seiko/Grand Quartz?

Volgens mij is de bijnaam stardust dial. Ook prachtig in de zon overigens maar toch wel behoorlijk anders dan een Snowflake.

Hij is compleet met de originele band met bijzonder weinig rek en doos en omdoos. Geen papieren.

Oh, en @illewoare ook deze is compleet met erg scheve datum maar dat is bij deze vintage modellen bijna standaard. :wink:

1 like

Ik hoef niets anders meer!

Naja, misschien nog een Grand Seiko duiker :sweat_smile:

14 likes