Nee. Dat is kut. Ik zou er niet mee kunnen leven. Ik kon er al niet mee leven op een Junghans van 1100 Euro, en voor 10.000 zou ik gillend gek worden. Gewoon nee.
Geloof je werkelijk dat die mensen met Grand Seiko hebben gesproken? Ik heb mijn twijfels als ik dat lees.
Het enige geloofwaardige zou in mijn optiek zijn als je hier met Grand Seiko over sprak. Heb je ze al eens direct aangeschreven?
Je hebt zeker gelijk dat je niet altijd kan betrouwen op de reacties van de AD’s.
Dit terzijde, ik heb op een GS event hier in Gent met een paar mensen van GS zelf gesproken, oa een fransman die verantwoordelijke was voor de sales aan de AD’s (als ik het goed begrepen heb want zijn Engels was niet top). Hij zei dus dat er een 80tal modellen uitgeleverd waren in juni en dat er daarvan een groot aantal niet ok waren en dat dit allemaal opgelost werd bij de lokale service punten in Europa. Alle problemen waren zogezegd van de baan daarna, wat duidelijk niet het geval is. We wezen hem er zelfs op dat bij de nieuwe paarse dial SLGB005 de date ook niet 100% stond. Hij ging er weinig op in en herhaalde dat alles opgelost was.
Hij wist ook te vertellen dat GS Japan heel weinig communiceert over de interne keuken met GS Europe, dus dat zelfs zij vaak ook geen antwoorden krijgen op dergelijke vragen als buitenstanders. Heel weinig transparant allemaal.
Dat dus.
Misschien is de UFA wel een hommage aan die mooie vintage stukken uit de goeie ouwe tijd ![]()
Haha, zou zeker kunnen.
Nou staat in de meeste gevallen de datum wat lager. Bij de UFA staat hij wat hoger. Niet mooi, helemaal met je eens maar het voordeel is dat wanneer je dan schuin van de onderkant op je horloge kijkt je het hele cijfers ziet dat niet geblokt wordt door de rand van het datumvenster.
En zo lullen we als wat scheef staat toch een beetje recht. ![]()
Dit is eigenlijk wel een van mijn favoriete GS. Simpel, dubbel logo. Subtiel een top klasse!
Hmmm, misschien moet ik hier op terug komen.
Bij de zoektocht naar een Grand Seiko duiker kwam ik toevallig de LX serie tegen. Laat daar nu ook een mooie duiker bij zitten die ook een Springdrive uurwerk heeft, welliswaar minder mooi afgewerkt maar toch. Ook de Zaratsu polishing ist toegepast en ze worden in dezelfde fabriek geassembleerd dus de afwerking zal ook wel goed zijn.
Goed, laten we eens kijken of ik er een in Europa kan vinden. Met een nieuwprijs van rond de 6000€ zijn ze best wel prijzig, ook tweedehands en ik kan niets binnen mijn budget vinden.
Gisterenavond nog even op het Uhrforum gekeken en wat schetst mijn verbazing, er wordt net een Seiko SNR029J1 ge-upped met een preisverlaging van heb ik jouw daar. Deze zit in één sprong binnen/op mijn budget. Met grote spoed en de nodige zenuwen meteen een bericht gestuurd of de LX nog te koop is. Yes, geluk gehad. Meteen betaald en nu is hij onderweg naar mij.
Ik ben benieuwd wat mijn eerste indruk zullen zijn, kan de LX het Grand Seiko geweld bijhouden of zit hij meer in de richting van mijn Landmaster SBEJ003.
Waar zien jullie deze LX serie van Seiko?
Hier alvast een foto van de vorige eigenaar.
Volgens mij valt deze onder de Prospex serie van Seiko, waarin sommige modellen dezelfde uurwerken (en prijs) hebben als vergelijkbare Grand Seiko modelllen. Wat mij betreft zal de keuze vooral afhangen van je persoonlijke smaak. De Prospex-duikers zijn wat blokkiger en hebben de klassieke Marinemaster wijzers en wijzerplaat-stijl. De Grand Seiko (Spring drive) duikers zijn wat platter, ronder en hebben hun eigen wijzers die je verder niet ziet binnen Seiko.
Met wat geduld en een wereldwijde blik zijn er ook voor de Grand Seiko duikers regelmatig goed-geprijsde tweedehands modellen beschikbaar.
Bijna 16mm dik ![]()
Ja, ze zijn niet klein.
Net, net… tja. Hij heeft een centrale seconde, is van staal, en kan prima casual. Soit, het is geen sporthorloge, maar onthoud: Dit heette tussen 1920 en 1980 gewoon “een horloge”. ![]()
Helpt dat?
Met dit bandje is het niet echt een dresser toch? Mooi!
Valt mee toch? Eventueel nog wat bandenswappen tot je tevreden bent?
Ik vond die gebroken witte wijzerplaat het mooiste met een bruine band. Bv hier op de sbga293 een cognac kleurtje:
Of bruin zoals op hier op de slgw
Meer casual wordt het niet met die GS’en, maar ik heb nooit het idee gehad dat dit “net” was ![]()