Laat je Grand Seiko zien XI

Recentelijk terug van mijn vakantie naar Japan en heb de titanium SBGA031 iedere dag gedragen.

Grand Seiko in de zen-tuin:

Ook veel mooie Grand Seiko’s gezien natuurlijk (nieuw en tweedehands), maar niets speciaals genoeg om daar te kopen.

15 likes

Jazeker! Het feit dat hij heel de kast vult maakt het af en het is een technisch hoogstandje alleszins. Ik ben er bijzonder blij mee. Maar de Eichi heeft een micro artist studio uurwerk, dat is qua handwerk en afwerking van een heel ander niveau :blush:

Eichi 2 caliber 7r14 macro:

10 likes

28 likes

:face_exhaling::drooling_face:

1 like

In Gent zit een GS winkel? Goede reden om weer eens die kant op te gaan.

Ja zeker,ze mogen nu net een jaar GS verkopen.

1 like

Leuk! :+1:

Weet je het zeker, met de kleine wijzer in de vorm van een doodskist?

4 likes

Nee ik weet het niet zeker, of er een GS komt

Dit vind ik echt 1 van de meest overroepen discussiepunten, zeker bij de slgw dressers waar ze de wijzers en markers nog wat dunner gemaakt hebben. Het is gewoon een heel coherent geheel als je deze eens in je handen hebt en niet op een scherm naar macrofoto’s zit te staren.

Hier komt er zeker een Evolution 9 GS! Had de slgb003 geen scheve datum gehad, ik had hem direct meegenomen :smiling_face_with_three_hearts:

13 likes

Balans? Rustgevender? Maar ….

In de stilte van de tijd glijdt een seconde voorbij,

niet tikkend, maar zwevend,

als een ademtocht zonder einde.

Titanium draagt dit wonder,

licht als een wolk en sterk als een berg.

De wijzers dansen in harmonie:

chronograaf, GMT, datum en krachtreserve,

elk detail een fluistering van meesterschap.

Staal mag schitteren, maar dit is zachter, lichter,

een glimlach om de pols.

En dan, plots, een speelse knipoog:

de secondewijzer glijdt als een schaatser op ijs,

GMT wijst nieuwe horizonten,

gangreserve en datum zingen vrolijk mee.

Alles klopt, alles leeft, alles stroomt.

En terwijl ik kijk, met stille trots én een brede grijns,

weet ik het zeker:

ça plane pour moi.

16 likes

Is die van titanium?

1 like

Jazeker. SBGC005

1 like

Ik begin me langzaam te realiseren dat ik deze wel moet kopen….voor mij is het simpele werkelijk perfect uitvoeren het hoogste goed….zou toch behoorlijk dom zijn deze niet te kopen…?!:thinking::woman_shrugging:

Het is zoals Lester een melodie speelt; https://spotify.link/OQoZy3IrLXb

34 likes

Yup. :grinning::+1:

1 like

Dat ligt er natuurlijk aan aan wie je het vraagt. Je accountant of ons. Ik zou zeggen, als je het nieuws volgt lijkt het toch alsof de wereld binnenkort vergaat. Dus ik zou zeggen haal al je investeringen van de markt, koop wat mooie horloges. Als het dan gebeurt, dan weet je tenminste hoe laat het gebeurt!

6 likes

Exact, helemaal mijn gedachten. :clinking_glasses:

Ik vind deze jou op het lijf geschreven…meer nog dan de SBGV229. Prachtige klassieke look en in een klassiek formaat. :ok_hand:

1 like

Mee eens David…

1 like

Deze staat ook bij mij heel hoog, schitterend in al zijn eenvoud. Gewoon prachtig!

1 like