Gaat deze niet mee in de verkoopwoede? Asking for a friend ![]()
![]()
Deze is 37mm klein, een fantastisch horloge.
Sorry man, maar deze gaat nergens heen tenzij je een ruildealtje voor een SBGX355 voor wilt stellen.
Ik ben het Niet met jullie eensch.
Bij een Grand Seiko moet er geen Seiko nog eens extra op de dial staan
Ik zeg ook niet dat er twee Seiko op moet staan. Het gaat om de balans van de tekst zowel onder als boven. Anders oogt de wijzerplaat heel kaal aan de onderkant en minder in balans.
Het is een terugkerend onderwerp en ik merk dat ik in de loop der jaren wel beter gewend ben aan de nieuwe layout, maar dit blijft wat mij betreft de beste:
Ik had de middelste en de rechter. Beide prachtige horloges met een prachtige belettering op de wijzerplaat.
Maar geen blijvers. ![]()
Een topper ![]()
Ohla Paula,deze is “wauw”, kende het merk niet,veel geld maar alvast subliem design en afwerking.
Zijn er mogelijkheden voor micro adjust op de band van de SGBX261? Bv ander clasp of een soort schakeltje ertussen? Iemand ervaring? ![]()
Zag hier laatst een schema voorbij komen met halve schakels voor of achter de clasp. Zo moet je uiteindelijk net bij de juiste fit komen. Eindstand was hier in de winter te los en zomer perfect ![]()
Microadjust of een steelreef achtige optie is voor dit model niet mogelijk bij mijn weten.
Volgens mij is dat 2 X 1/3 schakel, hoort erbij te zitten volgens mij.
Daarnaast links en rechts dragen, even wennen.
Mooi hoor. Is dat de Hexagon horlogebox?
Al lopend snel een foto gemaakt. Dit is hoe ik de GS ervaar. Hij vangt het licht op als een diamant. Foto is niet geedit. Hij fonkelt !
De hier gegeven antwoorden zijn bijna goed. Er zitten twee schakels in de bracelet die 2/3 van een hele link zijn. Met wat spelen komt dat neer om incrementele verandering van drie tot zes millimeter.
Ik moest zelf even zoeken naar de juiste positie: hoeveel hele versus 2/3 schakels moet ik houden, en welke schakels zet ik aan welke kant van de clasp?
Eenmaal gevonden is het resultaat een uitstekende pasvorm. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik op mijn inname van zout en alcohol let, en horloges evengoed wat losser draag. Mijn pols fluctueert minimaal van omvang tussen zomer en winter.