Uiteraard is het antwoord van @Fate_Amenable_To_Change correct.
Misschien is dit een optie:
Niet voor de sbgx want heb er ook naar gekeken toen ![]()
Hoezo? 2 X 1/3 link is hetzelfde als 2/3 link.
Maar het zijn 2 2/3 links.
Dat is 4/3 link.
Vooral linke soep met die kleine schroefjes
Oh? Dan heb ik het verkeerd kennelijk.
Eeuwig uitverkocht
Zoals ik het kan beoordelen, schakeltje meer. Niks mis mee
Nee, 2 2/3 is niet gelijk aan 4/3. 2=6/3 en dan nog eens 2/3 erbij maakt 8/3. Dus 2 2/3 is tweemaal zo groot als 4/3. 2x2/3 is wel 4/3.
![]()
Bedankt, duidelijk!
Zie de sbgx er niet tussen staan, helaas!

Als je de context van wat ik zei er bij pakt wel. Enfin, ik heb de links van mijn SBGW303 even daadwerkelijk opgemeten met een digitale schuifmaat, en het komt op deze mogelijke lengtes neer:
Bij een gegeven bandlengte heb je van twee schakels naar één kleine schakel dus 5 stappen van 3mm per stap. Optie drie, twee twee-derde links is dus inderdaad vier derde van een volle link.
Voor wie nu denkt, man waarom reageer je nog… Ik hoop dat het zo glashelder is voor die prospecten die nog nooit zo’n band hebben gehad. ![]()
Plaatje voor de sfeer:
Ik heb dit schema eerder voorbij zien komen, maar dit is een hele matige flowchart. Je blijft zo maar schroeven. Je mag van mensen toch wel iets van inzicht verwachten.
Het belangrijkste punt om te onthouden is dat de half-links geen half-links zijn. Het zijn tweederde-links. Dat betekent dat je op 1/3e van een schakellengte nauwkeurig af kunt stellen.
Uitgaande van dat je geen tweederde-links in je band hebt bij de start:
Dit zijn de drie combinaties die je kunt maken, met deze drie kun je alle lengtes maken op 1/3 schakel nauwkeurig.
Voor
En dan kan het nog schelen aan welke kant je de links zet ja. Maar dat is voor de echte fijnproevers, en doe je ook op het gevoel van waar je de sluiting wilt.
Vooruit, nog één keer
![]()
[
]
Wat een zware stof voor de vrijdagochtend
![]()
Ik ben al in de weekendmodus
![]()