Ben je sinds gen-Z nog wel eens buiten geweest
![]()
All jokes aside: je hebt een punt. Vandaar dat ik een GPU in een server in een datacenter in een facistische dictatuur dit heb laten maken ![]()
Jezus wat slecht
Ben je sinds gen-Z nog wel eens buiten geweest
![]()
All jokes aside: je hebt een punt. Vandaar dat ik een GPU in een server in een datacenter in een facistische dictatuur dit heb laten maken ![]()
Kom op Grand Seiko, zet je engineers aan de slag en maak een metalen band waar je:
En met een zo dun en klein mogelijke sluiting.
Da’s wabi sabi. Geeft 'm karakter. ![]()
TL;DR:
Vooruit, nog één keer:
https://www.grand-seiko.com/instructions/html/GS_9RB2_en/BONDSYhfgluqnd
Da’s de micro-adjust vraag beantwoord ![]()
Zonder gereedschap schakels verwijderen: hoe zou je dat mechanisch moeten doen op zo’n manier dat je ook maar in de buurt komt van de eenvoud en betrouwbaarheid van schroefjes of pin/collar?
Ik heb dat op een band van Hamilton. Bij het aankleden is ooit een manchet tegen één van de quick releases geschoven waardoor een pin uit het gaatje kwam. Niets ernstigs maar een reguliere bandpen is robuuster.
Ik ben natuurlijk geen engineer, maar bijvoorbeeld Apple, IWC en Lange kunnen het met een systeem waar je knopjes op de schakels indrukt die ze loskoppelt.

Nu nog doorvoeren op alle modellen, want deze zit nu volgens mij op 2 van de misschien 100 modellen met een metalen band? Zelfs op nieuwe modellen komen ze nog met de oude sluitingen.
Dat ziet er prima uit.
Ik doe het vandaag met deze, maar ik denk dat een band met een dikkere aanzet het beter doet, vanwege de lage plaatsing van de gaatjes voor de bandpennen.
Ik heb nog een Molequin ervoor liggen om hem bij zomers weer ook lekker op een korte mouw te dragen. Zal hem ook goed gaan staan denk ik. Aanrader dat merk.
Zeker. De uitkomst was hier dan ook een SBGX op Molequin ![]()
Of een oem kwaliteit after market fabrikant ![]()
Foto ![]()
Ahh dankjewel!
Grand Seiko is ook bezongen, niet helemaal mijn smaak, maar toch…
‘Grand Seiko on my wrist’ van Mr Handsome, o.a. te beluisteren via Spotify.
Welke muziek hoort wat jou betreft bij dit merk? Zelf denk ik aan rustgevende Japanse muziek of Jazz. ![]()
![]()