Laat je Grand Seiko zien XI

Te laat

Ah die vriend is een fijnproever .
De boer heeft cordovan beperkt in blauw en cognac.
Ik heb ook even een vraag voor een vriend … wat is dun?

1 like

Zeg twee en een halve millimeter dik? Dus gewoon een platte ongevulde Cordovan leren band, zeg maar. Met een denkbeeldige taper van 19-16mm, zodat aan het smalle eind een hypothetische Grand Seiko gesp bevestigd kan worden. Ik doe je wel even een PB.

Blauw gaat niet staan bij een SBGW231, maar bruin is een optie.

3 likes

Mooi horloge!!!

1 like

Lekker hoor, ik stop denk ik maar met quartz. Idioot dit.

Batterijwissel gevraagd bij GS. Dit is de terugkoppeling:

image

3 likes

Als ze elke keer een volledig onderhoud willen doen bij batterijwissel, dan loopt dit flink uit de hand ja.

Waarom geven ze dan op dat hun quartz calibers maar om de 50 jaar onderhoud (ondergoud) nodig hebben?

1 like

Over welk model hebben we het hier? Lijkt me gewoon een optie, je hebt enkel de batterij nodig als het een 9F is toch? Of heeft het horloge water binnen gehad of iets dergelijks?

Dat zegt GS zelf niet voor zover ik weet. Zij adviseren (natuurlijk) om wel elke 4-7 jaar een service aan het uurwerk te doen. Wat op zich wel wat raar is want mijn Seiko 7548 uit 1981 loopt perfect en deze quartz die volgens de tekst nu service nodig zou hebben om op de gewenste waarden te lopen gebruikte ik altijd als basis om de rest goed te zetten. Die week minder dan 10 seconden per jaar af.

Yep, en duidelijk aangegeven dat ik geen optische behandeling wilde.

Daarbij heb ik gevraagd om naar een plekje op de plaat te kijken maar dat blijkt niet eens in deze offerte te zitten.

Dat is toch niet wat je hebt gevraagd? Gewoon terug mailen dat je enkel een batterij wissel wilt. Anders ga je naar de lokale juwelier die ook in betere horloges handelt, het is geen rocket science.

Nee, het is zeker geen rocket science. Hij is juist daar naar toe vanwege het plekje op de wijzerplaat.

1 like

Dan is het wel een beetje clickbait vind je niet; en wat ik gewend ben van mechanische horloges doet het hier niet aan onder, dus ook het sentiment over stoppen met quartz snap ik niet helemaal.

Hoe dan ook, balen dat het tegenvalt.

Tenzij dat dat plekje op de wijzerplaat betekent dat je een nieuwe wijzerplaat nodig hebt en dat dit vervat zit in die full service? Het is inderdaad niet echt duidelijk uit dat bericht.

Edit: Ok duidelijk.

Nu moet ik zeggen dat ik al gemerkt heb dat GS niet echt sympathiek overkomt als merk naar de dealers. Ik had dat punt met de datum van de SLGB003, Tensen in Antwerpen kreeg er ook geen duidelijkheid over. In Gent op een GS avond waren er vertegenwoordigers van GS Europe en die stonden ook niet bepaald open voor mijn verhaal hierover. En zij gaven aan dat GS Japan heel weinig communiceert met GS Europe, dus zelfs hogerop speelt die afstandelijkheid ook.

Ik hecht meer en meer belang aan een lokale horlogemaker die gecertificeerd is voor het merk vooraleer ik een grote aankoop ga doen in de toekomst. Dan kan je het lokaal doorspreken en ze hebben toegang tot de nodige onderdelen. Helaas voor GS bestaat dat niet denk ik.

Gebeld, dat zit er dus niet bij.

1 like

Wow, bizar.

Toch maar overstappen naar The Citizen met hun eco-drive dan :yum:

1 like

Bizar.

Dat lijkt me dan aan jou te liggen.

Service in de richting van een service voor een automaat, dus dat zou zomaar een van de voordelen van kwarts teniet kunnen doen.

3 likes

19 likes

Dit was ook mijn ervaring. GS stelt zich star op tov dealer die iets wou betekenen voor mij.

1 like

:face_with_monocle: Dit roept een hoop vragen op:

Maar wat houdt die service dan in?
Wat doen ze precies?
Wordt dit uitgevoerd door Seiko NL of door GS in Japan?
Wat kost het om alleen de batterij te vervangen, of doen ze dat niet? (Ik neem aan dat je niet de eerste bent die een batterij wil laten vervangen door Seiko zelf)
Wat kost het om het plekje op de wijzer te repareren?

1 like

En dat even terug koppelen naar GS
En vertel even dat dit hier uitvoerig besproken wordt onder de horloge liefhebbers.
Ik heb Zoon hekel aan die manier van klanten op kosten jagen hè :angry:

2 likes

19 likes

Echt wel! :smiley:

Blauw past bij jou…

Boem! Mooi blauw is niet lelijk!

2 likes