Laat je Grand Seiko zien XI

Ik vind die eerste misschien wat minder, maar de kleur kan wel.

En deze vind ik dus juist super tof! Toegegeven… het is meer grijs/blauw dan puur blauw.

38 likes

Jazeker, de Skyflake SBGA407. Zelf vind ik het een behoorlijk representatieve foto - zo ziet hij er in het echt ook vaak uit. Met direct licht erop ziet de wijzerplaat er uiteraard ook wat lichter uit (i.e. minder blauw).

1 like

18 likes

Flets grijsblauw gaat, maar blauw blauw vind ik niet mooi. En met gaat bedoel ik “gaat”, want ik wordt warmer van dingen als middenbruin, chocoladebruin, taupe, en zo verder. Althans, voor een ivoor-kleurige wijzerplaat die naar warmte neigt. Blauw bij een witte/zilveren plaat geen bezwaar.

Uiteraard smaakzaak. :slight_smile:

1 like

Gelukkig maar toch? :smiley:

42 likes

Mooi horloge, applaus voor de foto :ok_hand:

2 likes

Met verse batterij. Gelijk gezet met de atoomklok. Eens kijken wat de afwijking over een jaar is.

31 likes

Jij hebt wel de €555 ervoor over gehad @El_penumbra :stuck_out_tongue_winking_eye:

Offtopic:
555 dat waren nog eens tijden

1 like

Misschien als die het over een paar maanden niet meer doet… Zelf vervangen. 15 min werk.

2 likes

Heel mooi!

1 like

Todn ik

Toen ik bij de auto importeur werkte een paar weekenden een WRX meegekregen, was erg leuk.

1 like

De dagelijkse 2-step-per-second quartz beater :blue_heart:

Kiek um glimmen

32 likes

Magnifieke kleur en horloge, zeg!

1 like

Uit pure nieuwsgierigheid, hebben ze je ooit verteld waarom er een complete service nodig zou zijn?

In mijn ervaring was het altijd rond 150 Euro voor een batterijwissel, maar pakten ze dan direct alle pakkingen mee en kreeg je 'm vers waterdicht terug. Ik vind dit, als ze er geen motivatie bij deden, wel heel erg slecht.

3 likes

Ik wacht op reactie, het gaat allemaal maar langzaam.

1 like

Als ik me hier even mee mag bemoeien @El_penumbra en @Fate_Amenable_To_Change , dit stuurde een medewerker van een dealer me een paar weken terug:

Zie onderaan, batterijwissel en waterproof test 100 euro.

Waar die 150 euro hierboven vandaan komt weet ik niet. Wellicht de marge van de AD?

4 likes

Oh, mij werd vijf jaar geleden 120 Euro inclusief verzenden aan geboden, en ik dacht dat inflatie z’n ding gedaan zou hebben. Vandaar. Ik had geen zin om naar Amsterdam te rijden.

1 like

Top, dank. Ik wacht even op de specificatie.

Kwam dit van Seiko/GS zelf?

1150 voor een mechanisch GS uurwerk waar je maar 1000 betaalt voor een Speedmaster service vind ik wel uit verhouding.