Japan is duurder vliegen dan Zwitserland he…
Wat is het toch fijn zaken doen met Japanners!
Na al het mechanisch geweld van de laatste jaren, ontbrak er toch wat: Een GS en een HAQ. Van 4 a 5 Japanse verkopers offertes gehad, de goedkoopste (en gelukkig ook een bekende) seller gekozen, klik klik klik en 5 dagen later stond Fedex aan de deur met een nagelnieuwe SBGX261.
Hoewel het een 37mm is, “schrok” ik toch wel hoe groot die draagt vergeleken met een BB54 die natuurlijk een functionele bezel heeft.
Maar end of the story: Dit is wat mij betreft de dikste bargain in horlogeland. De shine van Zaratsu, de ferme tikken, heerlijke lange en scherpe naalden, de klik bij de datumovergang en niemand die dit ding wil jatten.
Wat wil je nog meer?
Ja, ik had het idee dat als de AD inlogt op de site van GS, je dit krijgt.
Tikkie prijzig ja ![]()
Volgens mij zit er in NL ook een GS service center, dus het zal niet aan de transportkosten liggen.
Jazeker, maar die spring drives kunnen standaard wel eens naar Japan gaan. Ik meen ook wel eens gelezen te hebben dat je een vervangend uurwerk krijgt ipv service aan een 9R65.
Als ze het gangwerk kunnen vervangen voor 1150, waarom kosten die dingen dan 10K?
Gelukkig heeft mijn quartz nog 45 jaar te gaan, met de 50 jaar service interval
(los van de batterijwissels etc. uiteraard)
Lijkt mij nog een aardige verhouding als je het vergelijkt met Zwitserse merken, laat staan alles wat een sellita heeft en >1000 euro kost ![]()
Mijn batterijwissel kostte 40 bij Tensen in Anvers. Prima te doen ![]()
Da’s heel schappelijk! Maar dat was denk ik exclusief pakking(en) en waterdichtheidstest?
Ik heb recent €100 betaald voor een 9F, batterij, pakkingen en test. Bij Seiko Amsterdam.
Klinkt goed
Mooi horloge!
Wat is uw polsmaat?
Uw verhaal brengt me weer in twijfel, 37 of 40mm… op een 18.5cm pols ![]()
Deze myth was onlangs in dit draadje ge-bust meen ik.
Oh, die heb ik even gemist! Dat ga ik even terugzoeken
Nooit opgemeten, maar het is maatje vrouwenpols met een sweetspot voor 36mm (no bezel).
Ja dat je een kleine pols hebt zag ik …
Als je daar 37mm om hebt?
Ik denk dat ik maar een keer moet gaan passen in een Seiko shop. Of op een gtg
Kan mijn reactie zo 123 niet terugvinden, maar het ging erover dat de mensen van GS zeiden dat ze dat niet gezegd hebben en al helemaal niet op de website heeft gestaan.
Ik heb een oude versie van de GS website gevonden en daar stond dat er theoretisch gezien 50 jaar lang geen olie vervangen hoeft te worden.
Dat is in mijn ogen toch iets heel anders dan 50 jaar geen onderhoud en zal wel verkeerd geïnterpreteerd zijn.
Thanks voor je antwoord alsnog, dan had ik hem al helemaal niet terug kunnen vinden ![]()
De Japanners kennende zal die 50 jaar vast akelig dichtbij komen in de praktijk. Maar ik denk dat wij, horlogeliefhebbers, het überhaupt vast niet zover zullen laten komen.
Prachtig!