Laat je Grand Seiko zien XI

GS 37mm draagt echt beter als de BB54. De kast van de Tudor is veel platter en de lugs minder afgerond.

Spijt dat de GS weg is :see_no_evil:

1 like

Vond de BB54 bracelet toch wel erg fijn. Kast is wel totaal anders inderdaad.

2 likes

Ze hebben me exact één keer van m’n leven willen beroven van een horloge. Het was in Barcelona, in gezelschap nogal wel, en het ging om een SBGX265. Sorry man.

Helaas lukte het ze niet, want ze kregen de bayonet-sluiting niet snel van m’n pols gegrist, dus kregen ze klappen in plaats van een horloge. Dat dan weer wel. En dan zegt men dat Grand Seiko iets aan de sluiting moet doen. Ik ben het daar niet mee eens. :slight_smile:

Gefeliciteerd met je horloge!

Ik heb een 18,5cm pols en ik heb net m’n laatste 40mm de deur uit gebonjourd. Bij mij zweeft alles nu tussen de 35 en 39mm. In plaats van de Shunbun heb ik net een derde (!) SBGX besteld, dus 37mm doet het voor mij meer dan uitstekend.

Doe geen moeite: Seiko heeft dat nooit hard beweerd, ook al zijn de uurwerken bomb-proof. Ik vermoed wel dat ze het 50 jaar vol houden als ze niet nat worden. Kortom: Eens in de zoveel tijd naar de pakkingen kijken en alles is prima.

Mijn levensverwachting is nog een slordige 30 jaar, dus ik ga waarschijnlijk dood zijn vooraleer het zo ver is.

4 likes

:face_with_monocle:

Zwarte wijzerplaat?

Dit moet je niet te vaak hardop roepen hoor :face_in_clouds:

1 like

Was door de vorige eigenaar gedaan. Op de factuur staat niks over pakkingen dus onduidelijk of ze vervangen zijn. Ga uit van niet dus. Ga niet zwemmen met deze dus prima.

1 like

Ik heb nu al medelijden met de quoted uurwerken, gezien ze zonder blikken of blozen al €1600 noemen. Zijn wel een beetje van de pot gerukt qua service prijzen, nog niet zo heel lang geleden was het een derde tot de helft ongeveer…het is een beetje in dun bol geschoten denk ik

2 likes

Het is wel inclusief polijsten en kast reparatie, dus ik vraag me af wat de quote is voor pakkingen + uurwerk schoonmaken / vervangen. Ik denk dat je dan weer terug bent op 600 Euro, kijkende naar de kast- en bandwerkzaamheden onder aan de tabel.

:slight_smile:

Er vanuit gaande dat die discussie mogelijk is.

Als ik deze prijzen zie… smeer het uit over een jaar of 7 dan is het te doen. Maar het klinkt inmiddels als een aardig prijzge beurt voor een iets meer dan gemiddelde auto. :sweat_smile:

1 like

Interessant om de prijslijst te zien. Ik heb drie spring drives en ik ga ze pas servicen als ze verkeerd gaan lopen. Tot nu toe lopen ze nog perfect, dus prima.

Ook interessant is dat er bij de repair polishing services staat: “this service is to restore dents through the use of a laser”. Dan krijg je ze dus als nieuw terug. Dit is iets anders dan de light polish die ook door GS aangeboden wordt.

Maar wat bedoelen ze dan bovenaan bij de “complete service” met: “plus repair polishing service “case + strap””. Zit dat er bij in bij de “complete service”? Bedoelen ze “including”? Dan is de “complete service” niet heel duur.

Op een GS Benelux site staat juist weer iets anders over een complete service:

Hier staat:

• “Grand Seiko Complete Service” is a repair service in which an interior/overhaul is performed together with a “Light polish” in a set. A “Light polish” burnishes the surface of a watch case and metal band to make them look shiny."

Dit is toch vrij hopeloze communicatie. Een light polish zou ik nooit doen. Je ziet dan dat de scherpte eraf is. Ik zou alleen repair polish willen. Gewoon de full zaratsu.

1 like

Mind you, het is een interne lijst niet bestemd voor externe verspreiding hè

Wat heb ik gedaan? :sweat_smile:

1 like

Maar die doe je jaarlijks bij de auto, neem ik aan… Nu stel je eens in de 7jaar, valt dan toch mee :stuck_out_tongue_winking_eye:

Quartz service voor uitgesplitst in 195 + 420 + 360 is dan wel een ander verhaal, zou het polishen ook mede zo duur zijn vanwege de zaratsu?

Genoeg gepraat, tijd voor een plaatje.

21 likes

Als het al waar is, dan zal het wel zo zijn dat de delen die je inlevert waarde hebben. Maar me dunkt dat je zo’n loopwerkje in hogere aantallen wel kan maken voor dat geld en er nog marge op maken ook. Wijzerplaat, wijzers, kast en de rest komen daar dan nog bij plus handwerk van vast geen goedkope Japanners. Dikke marge erop, dan zit je snel aan de 6-8k. Spring drives zijn er voor veel minder dan 10k nieuw.

Juist, ik denk altijd aan de snowflake.

Nog wat GS liefde hier :smiling_face_with_three_hearts:

42 likes

Mijn vorige auto heeft 1 service beurt gehad in 5 jaar. Ingeleverd met meer dan 210.000 km op de teller. Elektrische auto.

2 likes

Zekers!

28 likes

En hoe!! :heart_eyes: :heart_eyes:

1 like