Ja mijnheer. ![]()
Dat is wel hoe ik een quartz GS zou willen hebben met zoān zicht bodem. ![]()
Plaatje dusā¦
Ja mijnheer. ![]()
Dat is wel hoe ik een quartz GS zou willen hebben met zoān zicht bodem. ![]()
Plaatje dusā¦
Maar daar zit amper mechaniek in, ik doelde dan ook op een conventionele auto net als een uurwerk dat conventioneel is⦠Springdrive is overigens ook deels mechaniek dus geldt hetzelfde voor. Bij een Quartz is het zoals gezegd (geen 50 jaar) maar wezenlijk minderā¦
Overigens kan, helaas, niet iedereen elektrisch betalen anders was ik graag overgegaan! (ok had ook minder horloges kunnen kopen was het misschien wel gegaan, maarja hobby is hobby auto is noodzaak
)
Genoeg mechaniek in de aandrijfas, remmen, enz.
De remmen willen nogal weleens vast gaan zitten bij een EV vanwege het weinige gebruik ivm regeneratief remmen op de motor. Of het dan verstandig is om 2 ton te rijden met maar 1 onderhoud laat ik even in het midden.
Interieur filter wil ook nog weleens verstopt raken of meer van dat soort dingen.
Goed punt hoor. Mee eens.
Het is dat mijn werkgever deze onder mijn kont parkeert, want als ik hem zelf zou moeten kopen was het absoluut een no go. ![]()
Met de pseudo bijtelling in 2027 word ik gedwongen naar een EV over te stappen, grrr.
EV rijden heb ik geen bezwaren tegen. Sterker nog⦠bevalt me veel meer dan een brandstof auto. Maar het is wel een beetje een smartwatch vs een lekkere mechanische jongen (of dame) om de pols. ![]()
Update!!
Voor het genoemde bedrag een complete service aan het uurwerk inclusief het reinigen van de wijzerplaat.
Blijft een groot bedrag voor een quartz onderhoud naar mijn idee maar goed. Als ik dan weer een foto zie wil ik ām gewoon weer om de pols.
Ziet er goed uit. Hoe oud is je GS?
Is inderdaad geen wisselgeld. Maar ga er vanuit dat je dit niet iedere 5 jaar hoeft te doen bij een quartz. Nou vraag ik me af, als je GS nog in de garantie zit en je laat ergens anders de batterij vervangen, vervalt dan de garantie?
Ik snap je wel. Wel gaaf om even een complete overhaul te krijgen.
Moooooi ding trouwens, wat is de referentie van deze?
Vandaag de Omiwatari uit de mottenballen gehaald. Met speciale dank nog aan @GMTplus1 die mij zijn Omiwatari liet zien en mij op het idee bracht dit horloge te kopen.
Geen idee meer eigenlijk. Ik heb ām al zo lang.
SBGV005

1100 euro +oude gangwerk he
Goedemorgen hier! Sinds afgelopen weekend weer eens een Grand Seiko vast te hebben gehouden ben ik weer onder de indruk geraakt van een Grand Seiko. (Type die ik vast heb gehouden weet ik zo niet)
Had ik natuurlijk kunnen weten aangezien mijn King Seiko ook goed bevalt.
Nu kwam ik online de Grand Seiko GMT SBGN003 tegen:
Het is misschien een Explorer II variant maar zeker voldoende eigen smoel. Eigenlijk is het alleen op de foto een Explorer II variant.
Ik heb ze beide gehad (deze niet meer) en om de pols zijn ze werkelijk totaal verschillend.
Ik dacht even dat ik in het āWat voor auto heb jijā topic zat om daarna te denken dat dit ging over de hoge kosten voor een servicebeurt van een Quartz uurwerk bij Grand Seiko. Maar het gaat nu tòch over autoās ![]()
Vergeet trouwens niet dat een moderne EV net zoveel regelkleppen, thermostaathuizen en koelslangen heeft als een nucleaire onderzeeƫr.
Met de pseudo bijtelling in 2027 word ik gedwongen naar een EV over te stappen, grrr.
Same hereā¦
Dank voor je reactie!
maar zeker voldoende eigen smoel
Ben benieuwd, toch even in het echt bewonderen dan ![]()