Laat je Grand Seiko zien XI

zijn gewoon dezelfde horloges, dat ziet toch iedereen :slight_smile:

3 likes

Ja ene kant natuurlijk dikke copy cat. Aan de andere kant gewoon een mooi design in een nieuw jasje… ben benieuwd irl. Denk volgende week ergens :ok_hand:t2:

1 like

Hier ook de Grand Seiko vandaag:

Moet wel gniffelen om de aversie van @Fate_Amenable_To_Change tegen een blauwe band op de SBGW231.

Heb dus een blauwe saffiano van Molequin incoming voor deze :blue_heart::rofl:

22 likes

Vandaag de SBGX091. Blijft een super gaaf horloge :slight_smile:

34 likes

Uiteindelijk kies je zelf wat je mooi vindt toch? :wink:

Is dat die Blue Dawn? Die is een stukje minder blauw dan op de website kan ik je melden… Vind ik een beetje jammer. Ik heb ook die Nubuck Riviere gezien en die klapt er echt lekker vanaf! Misschien dat ik zoiets in de toekomst er nog bij ga halen.

Jammer dat de GS met crownguards en kroon op 3 niet meer gemaakt wordt. Ook gebruikt moeilijk te vinden :pensive:

1 like

Het is deze:

Die blauwe riviere zag ik laatst hier op HF te koop staan, maar was hem een beetje vergeten en toen was ie al verkocht…

Ik zou graag nog wel wat meer Molequins toevoegen in short variant want deze GS kan eigenlijk alles wel hebben. En het is leuk afwisselen.

2 likes

Dat is een mooie band alleszins, ik heb hem op mijn Nomos! Blauw en gebroken wit is misschien niet de ideale combi, maar eigenlijk kan het allemaal wel alleszins :blush:

10 likes

Schitterend! Mooie plaat :+1:t2:

1 like

Voor de iets sportievere look, maar toch nog netjes. Denk dat ie mooi zal staan. Anders komt er mss ooit een Tankje bij welke ook 19mm heeft.

Ik heb besloten nu te gaan toevoegen ipv flipperen :slight_smile:

Het zijn toch zeker heerlijke banden die Molequins.

1 like

Oehh… ook wel benieuwd hoe die er straks uit komt te zien!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik kort geleden een tweetal Molequin bandjes voor de 231 opgehaald heb in de winkel, maar ik ben nou niet zo enorm onder de indruk van het product en al helemaal niet van de verpakking. Wanneer je € 125 aan een klein stukje leder uitgeeft, ben ik van mening dat je best iets mag verwachten. En tuurlijk het is arbeidsintensiever dan je denkt… maar dan nog had ik er andere verwachtingen bij (mede door alle hyper positieve verhalen hier op het forum).

De verpakking vond ik echt een aanfluiting. Nee het hoeft echt niet in een handgemaakt oerbos houten kistje te zitten, maar wanneer je hem in de handen gedrukt krijgt met een Temu cellofaantje er omheen, vind ik dat toch echt een afgang.

4 likes

Dat staat hem goed. :sunglasses:

Dat is raar. Ik kreeg mijn bandjes zo

5 likes

Ja zo hoort het! Zo had ik het verwacht.

Ik heb die van mij besteld bij een gerenommeerde juwelier en was daarom ook verbaasd dat ze zo van eigenaar verwisselden. De teleurstelling is zojuist verder gegroeid.

Wat ik me kan bedenken is dat zij de banden als inventaris bestellen, dus voor showroom doeleinden bijvoorbeeld…

1 like

De bovenste heeft een bruine ster. De andere niet.

Vreemd, ik heb ze ook alle 3 zoals @wimm5 gekregen. Met mooi gedrukt/ gevouwen foldertje waar de factuur inzat.

2 likes

Ik vind de kleur waar deze op zit wel mooi eigenlijk. Zo’n kleurtje zoek ik eigenlijk ook, maar nog niet eentje van 19mm gevonden. :frowning: . Tips?

1 like

Net als met horloges is het voor juweliers een keuze hoe ze dingen verpakken. De dozen kunnen dus per juwelier verschillen. Daarom zou ik een Molequin bandje ook altijd bij… je raadt het al, Molequin bestellen.

Maar aan de andere kant zegt zo’n kartonnen doosje me geen hol, want zowel het cellofaan als dat doosje verdwijnen in de blauwe respectievelijk oranje kliko, en dan weet je tenminste dat het geld niet in een notenhouten doos is gaan zitten, maar in het product.

1 like

Blijft een hele mooie GS quartz. De 80.000 automaat variant is ook erg mooi, maar enorm zwaar vanwege al het staal en de magnetische afscherming. Rond de 200 gram meen ik, echt teveel om de pols.

1 like

Ik heb een klein jaar geleden ook een batterij wissel laten doen via de Seiko boutique. Was volgens mij precies 100 euro.

1 like