Total geen last van, heb zelf de Shunbun en die heeft geborstelde wijzers wat goed afleesbaar is! Ik weet niet of dat voor alle modellen geldt. Probleem is eerder dat je de tijd niet ziet door alle andere schoonheid van wijzerplaat, indexen, wijzers, kast, etc. dat je vergeet dat je de tijd aan het kijken was ![]()
![]()
Zal deze zeker ook als alternatief in de lijst meenemen. Als eerste stap misschien eens een bezoekje brengen aan de plaatselijke AD om hun voorraad in het echt aan te schouwen.
Dit blijf ik toch een erg mooie vinden met de donkere wijzers en indexen.
Alleen wat veel overlap met m’n champagne dial op de 005.
nu ik het plaatje weer zie denk ik…![]()
Door het grote contrast tussen gepolijste en geborstelde oppervlakken is de afleesbaarheid in de meeste omstandigheden erg goed. Zelfs met weinig licht en soms zelfs beter dan horloges lume op de wijzers in combinatie met een witte wijzerplaat.
Heel gaaf! De yen is voordelig dus sla je slag!
Ik zal mij in ieder geval toch al goed voorbereid hebben. En prospectie doen door naar GS te kijken is niet direct een straf.
De gastvrijheid is ongekend in Japan. Vorig jaar ben ik veel juweliers binnengestapt, zowel boutiques, retailers als departement stores, en het is een regelrecht genot om lekker horloges te passen.
Hou ons op de hoogte van je reis en je horologische ervaringen wanneer het zover is.
Gister van @KBM overgenomen: deze prachtigeSBGX331 op een mooi bruin Molequin bandje.
Snelle eerste wristshot voordat ik op de fiets stapte en snel even eentje op het werk.
![]()
![]()
Gefeliciteerd!
Deze kende ik nog niet. Die wil ik ook wel. Heel mooi, vooral met die bruine band.
Lekker hoor, unieke kastvorm ook! Dezelfde als op de SBGY007?
Zelfde kastvorm (minimale verschillen ivm quartz vs springdrive).
Zo fijn dat er geen bulky caseback is, en dat de kast ook nog eens van beneden naar binnen wegloopt.
Ligt heerlijk op de pols!
Cross posts
Ik wordt zelden of nooit aangesproken op een horloge dat ik draag. Ik heb deze GS nu 4 dagen en gisteren na een meeting kreeg ik daadwerkelijk een compliment. Dat bovendien van iemand die niets met horloges heeft en een Apple Watch draagt. Superleuk.
Schitterend! Gefeliciteerd
Prachtige stijlvolle dresser! ![]()
Ben met mijn Chinese sugess horloges vaker aangesproken dan met mijn GS ![]()