Laat je horloge zien met goud!

Een goude horloge is voor vele lelijk. Zelf vindt ik subtiel toegepast goud soms erg mooi, zeker ook als t een wat kleiner exemplaar is. Bijvoorbeeld geel goud op een witte wijzerplaat vindt ik erg mooi. Groen met goud vindt ik lelijk. Goud geeft een heftige reactie zo lijkt t…

21 likes

De BS is niet vintage en de Ingersoll van 1963…

15 likes

Persoonlijk hou ik meer van gouden accenten dan van volledig gouden horloges, maar over smaak valt uiteraard niet te twisten.

P.S. @Eddie @MrMojo @tompj kom er maar in!

4 likes

Mooi goud is niet lelijk roep ik altijd maar. Het hangt watmij betreft altijd heel veel af van het totale beeld, design, configuratie, combi met de band en last but not least mijn eigen smaak. En daarover valt zoals bekend, niet te discussieren laat staan twisten.

Zomaar even een paar exemplaren (zonder verdere technische toelichting, alleen polsfoto’s) van wat horloges uit mijn eigen collectie die ik mooi vind en graag, zij het niet regelmatig, draag. Wel altijd vintage, want modern is niet zo mijn ding. En voor de goede verstandhouding: alles is gold plated. Massief 14 of 18 kan Bruin niet trekken en heb ik er ook niet voor over.

Goud (kast) met goud (markers) met goud (wijzerplaat) op zwart rundleer (band).

Goud met goud met zwart op zwart struis.

Goud met goud met champagne op zwart rundleer.

Staal met goud met zwart op groen safety belt style nylon.

Rose goud met goud met champagne/wit met gouden stretch band.

25 likes

Vanaf een strandbedje op kreta even in mn archief duiken, dus dat duurt wel even.
Vintage zie ik nu.
Da’s alleen die van mijn vader volgens mij.

Meer vintage met goud heb ik volgens mij niet, maar dat geeft niet.
Het mooiste wat je je kunt bedenken staat hier nu.

Edit. Is geen echt goud. Pa gebruikte dat horloge bij alles. Dus ook bij bv het uitmesten van de schapen en kippenkooien.
Dat zou hij met een volgouden horloge niet doen.
Zelfs hij niet.
Verder is het horloge uit ongeveer 1971. 34 mm. En ongeveer 3 jaar geleden volledig gereviseerd door een zeer kundig en bevlogen HF horlogemaker.

16 likes

8 likes

Mijn Montblanc met gpuden indices en wijzers, subtiel en schitterend :slightly_smiling_face:

13 likes

Of nog mooier mijn 70 jaar gouden Titus Chronograph :sunglasses:

22 likes

Massief goud was niet mijn ding.

Dit vind ik nog steeds een tof horloge en draag hem graag:

Deze gaat er ooit wel weer komen:

24 likes

Rosé-gouden (lees: doublé) accenten kunnen net bij deze lijn horloges.

8 likes

11 likes

Ik vind een gouden horloge op lederen band gewoon heel netjes. Als er ook een gouden band bij komt ziet het er al weer heel anders uit. In dat geval zie ik liever rose dan geel. Rose oogt sowieso wat minder hard dan geel.
Overigens zou ik zelf nooit voor een goudkleurig horloge gaan als het niet van massief goud zou zijn.

De Jet Star is machtig mooi. :+1: :heart_eyes:

1 like

Leuk topic!:slightly_smiling_face: En ik hou wel van een mooi gouden of bi-color horloge.:ok_hand:

Hier een paar van mij…

21 likes

7 likes

Mooie geschiedenis!

2 likes

Die angelus is echt heel tof

1 like

subtiel goud, doen we niet :wink:

wijzers, wijzerplaat, kast met schroefkroon: 18k
je kan amper het uur lezen als de zon er op staat

24 likes

Heel erg goud (laagje).