Mijn Ebel. Ik ben er gek op!
Terecht! Dit is een 1911 toch? Bijna alle Ebel horloges vind ik mooi!
Kan nog veel van je leren👍
Klopt, met inhouse uurwerk. Dat heeft Ebel inclusief medewerkers, ebauches en machinepark verkocht aan Ulysse Nardin.
Ik vind de weg die Ebel is ingeslagen wel jammer, maar waarschijnlijk was de concurrentie in de oude marktsegmenten moordend. Die 1911 kostte volgens mij list destijds ruim 5k. Dan zijn er veel alternatieven.
Mooi merk mag je hier ook vaker laten zien!
Heb laatst aan mijn moeder een Ebel quartz gegeven uit begin jaren 90. Ben zwaar onder de indruk van de afwerking en het uurwerkje was ook inhouse. Is later ook gebruikt door Cartier.
Architects of time was toen de slogan, en standaard 5 jaar garantie.
Ik had ooit een sport wave 2 tone… die had ik nooit moeten “verliezen”. Heerlijk ding
2 tone, met gouden bezel toch? De band is wel helemaal van staal.
Volgens mij heb je gelijk.
Oh nee das inderdaad twotone. Wellicht wat ouder dan de Sportwave die ik aan mijn moeder gegeven heb.
Dat je als Movado van zo.n merk nu niet een groter succes kan maken. Snap er niks van
Dit is een Sport classic later Sport wave, vloeiende band, erg mooi om te zien!
Movado is nog steeds groot in de VS volgens mij.
Ja en azië zouden ze vast ook niet verkeerd doen, maar Ebel is echt niet populair op het moment
Eenmaal opgekocht door een groot concern, moeten ze aan de strategie passen van het moederbedrijf, het is misschien niet rendabel om van alle merk een manufacture van te maken/laten blijven. Dat was ook gebeurt met Gerald Genta.
Mee eens, kijk maar naar Longines. Maar Ebel leeft niet echt. Heeft bv. Ook weinig volgers of instagram.
Misschien heeft het te maken met kleine aanbod qua modellen, en natuurlijk de marketing van de concern.