Laat je oude horloges in goede conditie zien

1970 en 1969:

1945:

16 likes

18k omega constellation uit 1966. Dat is alweer 52 jaar en nog steeds top.

6 likes

13 likes

Allemaal mooie exemplaren. daar wordt je hart toch warm van.:wink: Keep 'em coming.

IK zie dit veel liever dan wijzerplaten met eufemistisch omschreven ‘sproetjes’ maar er uit zien alsof ze zijn beschoten met een lading roestige hagel.:wink:

3 likes

Niet mee eens.
Het roestige-hagel-effect kan heel mooi zijn,
soms zelfs fraaier dan het origineel waar niet op geschoten is. :heart_eyes:

Verwering kan zeker wat toevoegen, visueel gezien.
Aan de andere kant bedoel ik zeker niet dat een verweerde wijzerplaat of kast altijd beter/fraaier is omdĂ t hij verweerd is.

2 likes

Seiko 6139 6002 uit 1974

10 likes

Een aantal uit mijn collectie

8 likes

1963

5 likes

Gouden Certina handopwinder uit 1973

11 likes

1961, klein, (34 mm) maar zeer fijn!

13 likes

Hier een B&M met leuk Schild uurwerkje:

Beter zicht op de fijne sunburst van de wijzerplaat:

15 likes

Nu nog even showen vanuit het raam van de slaapkamer straks weer een dagje om. M’n 50-jarige Orient Automatic 37mm ex kroon, ziet er uit als nieuw:

11 likes

Anker Sport uit begin jaren 50.

18 likes

Wat een mooi spul hierboven 
:heart_eyes:

Ancre chrono begin ‘70, net zoals ik😉

8 likes

Jouw chrono 
, zo mooi😍 vertel daar eens meer over?

1 like

Schitterend! Beide in nieuwstaat! :+1:

Mijn Eterna Sonic Electronic ESA9162

6 likes

Dank je. Is een 18K Tissot chrono uit 1945 met een Lemania 15TL uurwerk. Door Tissot en ook Omega werd dit uurwerk cal. 33.3 genoemd.
Lang gezocht naar eentje met een voor mij behapbare prijs, uiteindelijk deze gevonden in Brazilië.
Heb op het moment een aanvraag bij Tissot uitstaan voor een “Extract of the archives” van dit horloge. Dus ze zijn in de archieven aan het zoeken of er nog wat over te vinden is.
Is bij Tissot allesbehalve gratis dus voor een simpel zakhorloge laat je het wel uit hoofd. :sweat_smile:

Nog een paar plaatjes:

Service heb ik overigens uitbesteed aan @Floris155, laatste foto komt van hem. :sunglasses:

25 likes

Wat een topper zeg! Ik moet zeggen dat bij Tissot de vintage modellen mij erg aanspreken. Zonder iemand voor het hoofd te willen stoten, zaten ze vroeger mijns inziens ech in een hoger segment zo niet top.

Absoluut, in de jaren 20 tot en met de jaren 70 van de vorige eeuw maakten ze zelfs eigen manufactuur uurwerken, dat is nu helemaal het domein van Omega geworden.
Overigens hebben ze afgezien van het zeldzame m27 uurwerk zelf geen chronograaf uurwerken gemaakt, die betrokken ze altijd van SSIH partner Lemania.

1 like