Laat je oude horloges in goede conditie zien

Ik zie veel vintage spul voorbijkomen dat vermoedelijk 40 jaar in een natte grot onder een steen heeft gelegen, maar koop zelf alleen exemplaren in goede cosmetische staat. Patina, schmatina, wat mij betreft.:wink:

Misschien eens een draadje maken met vintage horloges in goede staat?
Naar goed gebruik, trap ik zelf af.

Seiko Worldtime, 53 jaar oud.


Omega Constellation C-shape: ca. 40 jaar oud

53 likes

Mooi spul Nico!
Ben met je eens, ik probeer in ieder geval zo mooi mogelijke exemplaren te vinden.

1 like

Die Seiko World Time :heart_eyes:

2 likes

NOS Seamaster

Chronostop standaard uitvoering en drivers edition.

11 likes

11 likes

Omega Constellation 168.029, automaat, 1968.

Glycine Altus, automaat met compressorkast, 1964. De lumen prachtig verkleurd maar de rest van de wijzerplaat absoluut mint en smetteloos. Die compressortjes waren zo gek nog niet!

Seiko 7A38-702A, quartz, 1988.

Suvex dress horloge, automaat, ~1960s.

Caravelle automaat, ~1975.

14 likes

Uit 1975, maar zo goed als NOS :smiley::+1:

14 likes

Uit 1976, maar zo goed als NOS :smiley::+1:

8 likes

9 likes

Mutrix (Belgische Zwitser😀) bijna 50 jaar oud, ziet er uit als nieuw en loopt prima!

12 likes

Deze is wel mooi. Omega Seamaster De Ville handwinder, 14 kt goud, eind jaren '60 :slightly_smiling_face:

15 likes

Mijn beste,

Mijn getrouwe kameraad de Omega 30T2 uit 1947!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

22 likes

Mijn allereerste horloge, ondertussen 44 jaar oud. :smile

:

Omega Seamaster Cosmic 1968

5 likes

Dit ding is echt in uitzonderlijke staat. Goldplating slijt vaak veel maar deze was nog perfect qua plating.

Deze is ook nog erg netjes. Ondanks dat het een echte toolwatch is weinig gebruikerssporen. Ik denk ook niet dat veel mensen dit als vintage zouden herkenen maar hij is toch al 37 jaar oud. Je ziet het niet op deze foto maar aan de zijkant van de kast zit wel een deukje. :smiling_imp:

11 likes

Mijn beste,

Een matige foto van een uitmuntende Titus!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

8 likes

Deze 2 zijn ongeveer 30/40 jaar oud, maar zien er desondanks nog prima uit. Vooral de Citizen loopt ook nog erg goed (+ 10 seconden per dag). De WW2-flieger (mijn andere vintage) heeft redelijk wat patina dus die hoort hier niet thuis.

11 likes

ik ben nogal geband op conditie. Met de klok mee 1955, 1954, 1954 en 1963

44 likes

:fire: prachtig​:ok_hand:

Eerlijk is eerlijk, de achterlijk hoge en hoogglans kast heeft wat krasjes en een ‘butsje’.

14 likes

1979


7 likes