Laat je plus 75 jarige zien

oerhollands😅

10 likes

Qua periode zou deze Pontiac best wel eens hier kunnen inhaken, vermoed ik :innocent:

Ach, ik kan enorm genieten van aan leeftijd gekoppelde topics, en zelfs van de kalenderpolitie.
Maar dateren had voor mij nooit meerwaarde bij het horloges verzamelen :sunglasses: Wel design & stijl en soms andere karakteristieken - zoals materiaalgebruik, ontbreken van sales kreten op dials, of meer bijzondere toepassingen.
Een enkele keer check ik een serienummer wel eens online, maar dan ben ik de datum al vergeten als de uurwijzer zijn rondje heeft gemaakt :grin:
Prima initiatief weer van @pmannaert

17 likes

Deze Lesta met met zijn AS984 kan er ook bij :blush:

13 likes

Mag er ook nog bij .

12 likes

Er is een topic met horlogemakers en ervaringen. Die zou je eerst kunnen raadplegen. Anders maak je een eigen topic aan met de vraag om onderhoud.
Mvg
Serge

1940 en tiptop in orde

12 likes

Heel mooi hoor, prachtig !!

1 like

Prachtige horloges , tsjonge jonge!!!

1 like

M’n Omega uit 1944, compleet met certificaat en factuur:

Kijkje op het gave Bumper uurwerk:

17 likes

Tja, uit de jaren 20, dus ongeveer 100 jaar oud, toen kwam Harwood uit met een mooie bumper automatic. Een unicum in die tijd.
Ik heb er een in mijn laatje, moet nog wel worden opgeknapt, maar de tijd ontbreekt nog. En natuurlijk in de originele doos. Zo hoort dat, niet waar?

en onder de motorkap ziet het er zo uit.

dixi

21 likes

Dat was echt FF iets heeeeeel anders ja :muscle:

13 likes

West end Queen Anne gemaakt voor de Britten in India 1910

15 likes

Dichter bij 100 dan bij 75 jaar vermoed ik - de tijd gaat zó snel :wink:

18 likes

Tikt de 100 wel aan!

19 likes

Ouder dan 75 jaar? Daar heb ik er wel een paar van in de huidige collectie…

18 likes

Indrukwekkend altijd dit fijne vakmanschap van die horlogebouwers uit die tijd, een en al finesse :hugs: en prachtige wijzertjes ook deze!!!
Mijn ‘gouden’ ouwe is van ongeveer dezelfde leeftijd en heb ik al bijna 40 jaar :sunglasses:, helaas nooit gedragen want de bezel is ooit gebroken.

3 likes

Wat leuk dat dit drie jaar oude topic weer tot leven gekomen is.
Eerst maar eens mijn complimenten geven voor de mooie artistieke en sfeervolle foto van @domega van zijn Pontiac die zo te zien een behoorlijk zwaar leven achter de rug heeft. Maar… echte schoonheid komt met de ouderdom, toch?

75 jaar! Dan moet ik ik nog een half jaartje en dan mag ik zelf ook in dit topic…
:innocent: :face_with_monocle:

Hier onder drie kleine herenhorloges uit vervlogen
dagen. Die 75 jaar halen ze wel denk ik.

Het merk van deze is niet meer leesbaar, er is nog iets te zien van ‘London’ op de wijzerplaat.
Het uurwerkje dat er in zit is wel van respectabele leeftijd, gemaakt in 1925 volgens wijlen de wijze Doctor. Een Cyma, caliber 010.

De middelste is van de rerenommeerde fabrikant Revue Thommen
met een manufactuur uurwer RT 56 dat dateert van ca. 1940

De derde tenslotte, is van het Zwitserse fabrikaat Atlantic. Een merk dat vooral, ook al in die tijd, geliefd was in Zweden, wat dan ook het land is waar dit exemplaar vandaan komt.
Binnenin draait een FHF 150 uurwerkje al bijna 80 jaar, sinds 1945, haar seconden weg en is daarmee de jongste van deze drie oudjes.

Ach… Vroegâh was alles betâh…

17 likes

Dank je wel Lex, dit klassieke type horloges zie ik graag op deze flinterdunne bracelets en ze lagen ietsje te netjes bij elkaar, dus maar wat gedraaid en gevlochten :wink:

1 like

18 likes

Even crossposten mag zeker met deze☺️

17 likes