Naar aanleiding van mijn draadje waarin ik vroeg naar goede adressen om een Citizen Nighthawk te bestellen, en de tip van Wilco om gewoon eens op Ebay te kijken heb ik gisteren avond de knoop doorgehakt en een Citizen BJ7019-59E besteld in Hong Kong.
(foto van internet geplukt)
Om het wachten wat te veraangenamen besloot ik vast e.e.a. uit te zoeken over de slide-rule functie van het horloge. Tijdens mijn “research” kwam ik deze interessante website tegen: http://sliderulewatches.yvod.com/index.html
Zijn er op het forum mensen die een mooi of bijzonder horloge hebben met deze functie?
Ik had er eentje, maar die is onlangs naar de VS verhuisd…
Seiko SNA719, zie je maar erg weinig buiten Italië.
Met mijn ogen werd hij steeds slechter afleesbaar.
Heb ooit eens geprobeerd wat uit te rekenen, maar de zakjapanner bleek toch sneller/makkelijker in de bediening.
Staat te koop…Lemania 1873.
Zelfde als Breitling. In 1980 besloot Lemania dit type alleen
maar te leveren aan de Swatch company en stopte de SINN navitimer
productie met dit uurwerk.
grt
Peter
wat een gave horloges allemaal zeg! De oudere Breitlings spreken me erg aan. De Sinn is heel cool maar voorlopig nog even buiten budget helaas. De Seiko met side rule op de bezel had ik helemaal over het hoofd gezien.
Mijn Seiko SNJ017. Helaas heb ik nu even geen duidelijker foto bij de hand. Opmerkelijk genoeg zie ik deze Seiko verder niet op dit forum voorbijkomen: