Laat je Rodania zien!

Volgens mij wordt dat niet meer nageleefd, dat wil zeggen: ze accepteren tegenwoordig in principe ieder merk.

Dat zou echt krankzinnig zijn. :joy:

Hahaha ja. Toch is het zo. :smiley:

1 like

mooi klokje :slight_smile:
mag ik vragen uit welk jaar hij komt :thinking::grinning:

1 like

Dank! 1968-1969. :slight_smile:

1 like

Kan iemand wat meer over dit merk vertellen? Ik heb er ook een. Een 902 met een ETA uurwerk. Heb eigenlijk geen idee wat dit voor merk is. Ben opzoek naar meer info, maar misschien kan iemand hier wat meer vertellen. Historie etc.

Rodania was/is een Belgisch merk, het heette eerst Rodana (vóór 1952). Het merk werd in het begin van de jaren 30 opgericht. De productie begon in Grenchen, Zwitserland, maar verhuisde na een aantal jaar naar Bien/Bienne. Het huidige Rodania heeft vrijwel niets meer te maken met wat ze deden in medio twintigste eeuw. De overeenkomsten zijn de naam en de Belgische eigenaar.

4 likes

Ah thanks. :+1:

1 like

Dit kan ook dacht ik :smirk:



ETA 2512

3 likes


Lekker quartz’je

2 likes

ik gooi deze er nog eens op :smiley:

juist andere foto’s genomen :slightly_smiling_face:
dus ik dacht :thinking: waarom ook niet hier :smiley:

3 likes

Deze is NOS werkende staat 1x duwen = uur en minuten / 2x is datum /3 x is seconden

Prijs is in BEF

11 likes

Prijs is dus in natura?

5 likes

Ik wilde net zeggen, dat zal geen makkelijke deal geweest zijn!

3 likes

Ik bedoel natuurlijk dat toenmalig in vroegere tijd v zoveel BEF werd verkocht

8 likes

image

Je rodania…tja… ooit was het mijn rodania. In 1992. Als 17 jarige knaap. Gespaard tot ik 17000 Belgische Frank had. Een Thierry boutsen. Toen is mijn liefde voor horloges gestart :slight_smile:️:slight_smile:️
(Fotootje opgezocht, want bij het kopen van een sector op m’n 21ste heb ik m aan mijn schoonvader gegeven)

6 likes

Niet zo’n sjieke maar toch een swiss made LCD :smirk:

6 likes



Mooie vintage Rodania met een AS 1382n caliber. De gang reserve werkt helaas niet meer, tijd voor een bezoekje aan de horloge maker.

11 likes