Laat je Rodania zien!

Klopt.
Hier een oudje dat nog het merk Rodana draagt. De wijzerplaat heeft helaas nogal wat te lijden gehad. Maar het klokje loopt nog steeds redelijk op tijd. Ik heb de naam / typeaanduiding van het caliber niet kunnen achterhalen. Misschien in-house? Als iemand het weet hoor ik het graag… :slight_smile:

7 likes

Prachtig exemplaar zeg! :heart_eyes: :ok_hand: Het merk is ook geschreven in hun stijl. Echt tof. Art deco cijfers. Pareltje. :+1:

1 like

Het glas is er wat heftig aan toe, maar ben er toch blij mee.

8 likes

Lang geleden ook nog een gehad

10 likes

Daar kan wel wat aan gedaan worden. Stuur me anders even een PB, ik heb waarschijnlijk wel de goede maat nieuw plexi glaasje voor je en kan het er ook voor je inzetten.

Verder: een zwart of donkerbruin leren bandje zou 'm denk ik een stuk beter staan. Deze Nato is wat grofstoffelijk voor zo’n 60’er jaren dresser.

Deze zat laatst in een lotje wat ik heb gekocht :slight_smile:

2 likes

3 likes

Rodana … (ver)wacht … incoming :slight_smile:

12 likes

@Jouri Heel herkenbaar verhaal! Ik heb dezelfde met bicolor band op mijn 16e in 1996 gekocht, was toen hfl 995,-. Heb hem nog steeds, vind de combinatie van geelgoud, staal en sunburst blauwe wijzerplaat nog steeds top!image

5 likes

jep. dat is m

maar ik had een bruine lederen band

vroeger als ik een nieuw horloge kocht, gaf ik mijn vorige aan mijn schoonpa, die heeft ze ook helemaal gek gedragen. weet niet of hij deze nog gaat hebben, zou het hem eens moeten vragen.

gr

1 like

Rodania was in België ook lang actief in de wielersport. Een eindje voor de wielerkoers uit reed er altijd een auto met een grote klok van het merk Rodania op het dak. De toeschouwers werden bijgesproken over het koersverloop. Als er dan even niets te melden was hoorde je voortdurend “RODANIA, RODANIA, RODANIA”. Ik wist toen helemaal niet wat dit betekende. Als Nederlander had ik nog nooit van dit merk gehoord. In Nederland bestond het merk ook niet. Veel later kwam ik er pas achter dat het om een horlogemerk ging.:grinning::wink:

1 like

dit was het laatste horloge dat ik aankocht voor ik jaren later met een “verzameling” begon :smiley:
het was in een winkelcentrum in een winkel van J.M.
ik stond er gewoon wat te kijken naar alle merken die deze handelaar verkocht en toen ik dit horloge zag was eigenlijk het lot al bezegeld, :drooling_face:
ik stapte niet meteen de winkel binnen, maar ging nog wat rondjes wandelen in het wikelcentrum maar het horloge liet me toen al niet meer los, het was (toen) toch voor mij een redelijk bedrag, maar het gevoel dat horloge om m’n pols te hebben was groter dan de “stem” van m’n geldbeugel :joy:
dus stapte ik dan uiteindelijk toch de winkel binnen en liet ik het horloge aanpassen aan mijn pols en met enige aarzeling betaalde mijn “geldbeugel” het bedrag :joy:
nu vele jaren en vele “horloge ongelukjes” later zit deze enige Rodania bij in m’n verzameling.
hij heeft al die jaren zijn kunnen moeten bewijzen en nog geeft hij het niet op zelfs zonder servicebeurt blijft hij mooi op tijd lopen, enkel baterijwissels en ook een nieuw glaasje (gebarsten en teveel krassen opgelopen in de jaren) :+1:
het is eigenlijk een “trouwe vriend” geworden door de jaren heen :+1::smiley:

69ce2b0b82634aa793cba2a4024c98e13053efe3_1_690x388

21ba6d39b556f1a175398d70323e1e28297017c7_1_690x388

23195b561b97ab82860028278bbd01eb4c113b7d_1_690x388

28afeb5beadf4720497d184f0e71885e47c99e4f_1_690x388

3 likes

Dit is nog steeds zo bij veel kleinere wedstrijden. De bestuurder van de wagen die dat uren aan een stuk moet aanhoren … :joy:

1 like

Erg fraai! Iets om trots op te zijn! :+1::+1::+1:

1 like

Rodania -tje

5 likes

Jh veel microbrands enzo ook.

Vaak horloges die een veel hoger geadverteerde MSRP hebben dan je ze courant voor vind. Wat ik grappig vind want cata’s waardepeiling zit meestal ook te hoog.

@Jurtz ze enforcen het nog steeds, wou tijdje geleden verkoper zijn erop maar heb me snel bedacht. Probeer maar eens een invicta of een zelos aan te bieden.

En even on topic, deze meisteranker.
Voor je vraagt? Wat heeft dit met rodania te maken… zit een Rodania automatisch uurwerk in, zal er foto’s van nemen morgen als ik de horloge even openmaak. (Was van plan een vragen over topic te maken om meer tr weten over het merk.)

3 likes

Mooie Rodania Discodatic met naast de datum ook een (eeuwigdurende) weekkalender.

9 likes

Pre-horlogehobby gekregen van de dame des huizes, blijft een leuk ding.

2 likes
1 like