Rodania Thierry Boutsen CT18130.16

Oke gij wint :slightly_smiling_face:

beste , alvast bedankt !
Ja het horloge werkt , het probleem is volgende . had het horloge gekocht en stond nog op zomeruur , bij het juist zetten naar winteruur van alles geprobeerd je kan de kroon 3x uittrekken . het uur staat juist maar de chrono en de 10 den van secondes komen niet meer op 0 heb al ergens handleidingen van Rodania s gevonden deze blijken Citizen s t zijn in deze staat hoe je het moet resetten maar deze zijn maar met 2 pushers en die van mij met 4 pushers en komt niet overeen . je moet vele manipulaties doen met kroon en pushers en ik had graag geweten hoe het allemaal werkt . soms loopt het uur automatisch door soms moet je drukken , er is ook een timer funktie aanwezig enz enz . gezien mijn leeftijd ( bijna old timer ) ben ik niet o sterk met de comp vandaar dat ik jullie hulp zoek mg Dirk

alles wat er achteraan opstaat heb ik vermeld maar ik vermoed dat CT18130T6 verwijst naar een Citizen

:+1:

Welkom bij de club Dirk.

@Bluedials Heb jij misschien wat meer informatie over je Rodania Thierry Boutsen? Indien je hem nog hebt natuurlijk :slightly_smiling_face:

Hoi Dirk, je moet proberen te achterhalen welk uurwerk of binnenwerk je hebt, want er zijn verschillende manieren om een chronograaf te ‘resetten’.

Hallo Drumstof, dit is een hele knappe uitvoering, bouwjaar is 1997-1999. Ik heb de mijne nog steeds, al 25 jaar. Ik zal van het weekend eens mijn archief induiken, heb nog folders waarin jou uitvoering ook staat. caliber is van Miyota, moet een 927sw batterij in. Ik zal even de gebruiksaanwijzing erbij zoeken, belangrijk bij deze (zoals bij de meeste horloges) is om nooit de uren terug te zetten als ie in de datum verstelling zit. Deze loopt grofweg van 21 tot 3 bij dit caliber en doordat ie ‘vanzelf’ verder loopt als je hem versteld, kan dit tricky zijn en moet je alleen vooruit verstellen.

@Bluedials Dankjewel voor de informatie alvast! Ik had je aangesproken om Dirk @Dmath te helpen met zijn vraag over zijn Rodania. Al weet ik niet of dit horloge hetzelfde binnenwerk heeft als de jouwe natuurlijk :slightly_smiling_face: Ik ben benieuwd!
Kristof

alvast bedankt mij te willen helpen gr Dirk

alvast bedankt mij te willen helpen gr Dirk

alvast bedankt mij te willen helpen gr Dirk

Deze is niet dezelfde van de uwe denk ik, mijne is titanium uitvoering met 18 kt gouden bezel en denk dat datum niet op dezelfde plaats staat . juist antwoord gekregen van de huidige Rodania dealer zijn er500 gemaakt met witte wijzerplaat en 500 met donkere wijzerplaat zoals de mijn . prijs toen zou rond de 30000 bef geweest zijn +/- 750 € nu maar helaas geen handleiding , zou idd een miytoya loopwerk hebben maar weet nog niet welk . heb nog geen tool om het te openen dan zal ik het zien alvast bedankt om mij verder te willen helpen Dirk

1 like

Hallo Dirk, klopt, het is niet exact dezelfde, de mijne is staal/double met blauwe plaat. Caliber is echter hetzelfde. De plek van datumvenster is een keuze in wijzerplaat design aangezien de datumschijf rond is. Ik zal je zo foto’s van de gebruiksaanwijzing sturen. De folders is nog wat meer graafwerk in mijn archief, volgt van het weekend.

@Bluedials @Dmath Ik heb nog wat gezocht (ook op HF) en volgens mij zit er dit Quartz binnenwerk in. Er staat ook een handleiding onderaan de pagina.

1 like

Dat is idd het caliber, de 3s10. Bij een schoonmaakbeurt is die van mij destijds gewisseld, is normale procedure bij dergelijke uurwerken omdat dat prijstechnisch gunstiger is.

2 likes

Ik heb mijn archief folders gevonden waarin jou model staat. Dat model is in 1996 uitgegeven en de nieuwprijs was destijds hfl.1995,-. Was een uitschieter in de Rodania collectie, die liep van grofweg hfl 300 tot ca. Hfl 1195,-. Dit is echt een leuke aanwinst, veel plezier met je Rodania topper!

7 likes

Geweldig dat je die nog hebt, om zo terug in de geschiedenis te gaan! Doet me denken aan de tijd dat ik de Formule 1 nog op het circuit van Zolder (België) kon horen!
Nu nog hopen dat de handleiding voor @Dmath van pas is gekomen :grinning:

1 like

Beste , super dat je dit nog allemaal hebt ! nogmaals bedankt , ik ga het vanavond eens uitproberen .

                           met vriendelijke groeten Dirk

aan alle, die hebben meegewerkt aan deze zoektocht Hartelijk dank ! Dirk Mathys