Hallo Dirk, klopt, het is niet exact dezelfde, de mijne is staal/double met blauwe plaat. Caliber is echter hetzelfde. De plek van datumvenster is een keuze in wijzerplaat design aangezien de datumschijf rond is. Ik zal je zo foto’s van de gebruiksaanwijzing sturen. De folders is nog wat meer graafwerk in mijn archief, volgt van het weekend.
@Bluedials @Dmath Ik heb nog wat gezocht (ook op HF) en volgens mij zit er dit Quartz binnenwerk in. Er staat ook een handleiding onderaan de pagina.
Dat is idd het caliber, de 3s10. Bij een schoonmaakbeurt is die van mij destijds gewisseld, is normale procedure bij dergelijke uurwerken omdat dat prijstechnisch gunstiger is.
Ik heb mijn archief folders gevonden waarin jou model staat. Dat model is in 1996 uitgegeven en de nieuwprijs was destijds hfl.1995,-. Was een uitschieter in de Rodania collectie, die liep van grofweg hfl 300 tot ca. Hfl 1195,-. Dit is echt een leuke aanwinst, veel plezier met je Rodania topper!
Geweldig dat je die nog hebt, om zo terug in de geschiedenis te gaan! Doet me denken aan de tijd dat ik de Formule 1 nog op het circuit van Zolder (België) kon horen!
Nu nog hopen dat de handleiding voor @Dmath van pas is gekomen
Beste , super dat je dit nog allemaal hebt ! nogmaals bedankt , ik ga het vanavond eens uitproberen .
met vriendelijke groeten Dirk
aan alle, die hebben meegewerkt aan deze zoektocht Hartelijk dank ! Dirk Mathys
aan de hand van wat jullie mij hebben doorgespeeld heb ik bij nazicht ondervonden dat het movement
Miyota caliber 3S10 identiek is aan de Citizen 3510ven deze zijn nog nieuw te vinden dus als ik enig probleem heb kan ik me steeds helpen , ga mij er direct eentje aanschaffen dan is het horloge voor verzekerd voor de toekomst ! indien ik het later dan doorgeef aan mijn zoon mag er gebeuren wat wil het zal blijven lopen gr en nogmaals bedankt aan allen Dirk
gedaan zoals in de handleiding en ok nogmaals allen dank !! nu mijn nieuw speelgoedje eens uitproberen Seiko coutura deze staat wel altijd juist
Fijn om te horen Dirk! En natuurlijk ben ik blij dat ik er ook wat van heb bijgeleerd
Kristof
Hoi Stefan!
Welkom op het forum
Ik had die folder via Google gevonden, helaas heb ik die zelf niet. Ik schat dit horloge rond 1989-1990. Voor de rest is er weinig over dit horloge te vinden.
Misschien kan je via een Rodania-dealer meer te weten komen? @Dmath Welke dealer heb jij aangesproken voor jouw horloge?
Om het horloge te laten werken zal je de batterij moeten vervangen, en hopen dat de vorige niet is uitgelopen. Daarvoor kan je waarschijnlijk ook langs bij een dealer.
Wat wilde ik in die tijd graag een Rodania Thierry Boutsen!
Alsnog fijn om te horen dat je horloge terug loopt en dat je er blij mee bent! Post gerust nog maar eens een nieuwe foto!