Laat je Seiko Presage zien. Presage only

De SARX heeft een 6R uurwerk, die SJE073 een 6L uurwerk. Stapje omhoog en dunner. De SARX is van titanium, overigens ook met zaratsu polish, de SJE is RVS. De SJE is een limited edition, en was voor wat ik tegenkom dubbel de prijs van een SARX.
Wijzerplaat/structuur lijkt identiek. De SJE lijkt een hittegeblauwde secondenwijzer te hebben, die van de SARX is gelakt.

2 likes

4 likes

Het werd tijd !!! :laughing:

En het is dus Seiko-tijd geworden.

Good for you!

Heerlijk, in de jongste nieuwsbrief die ik kreeg van xxx stonden ze alle vier naast elkaar
Wat een ontzettend waardevolle serie. Stuk voor stuk klokken met eigen verhaal en schoonheid.

Jouw porcelijn wil ik wel als huwelijkscadeau
Zoals vroeger de uitset…

Complimenten

:ok_hand:

1 like

Thanks voor je uitgebreide antwoord! Had al een YouTube vergelijk gezien waarin toch voorzichtig gezegd wordt dat de SJE niet persé zoveel meer geld waard is. Zeker gezien je dan al richting (gebruikte) GS prijzen gaat. Hoe dan ook beiden erg mooi. Heeft mijn ogen ook weer doen openen naar de SARX055 en SARX057.
Hebben mensen hier een van deze?

1 like

Van​ harte Jaco! Geweldig horloge, en prachtige foto’s ook.

Die van mij heeft ook zo’n blauw gelakte wijzer. Ik vind het prachtig. In het juiste licht lijkt de secondewijzer bijna van glas gemaakt:

11 likes

Ik heb een SARX055, erg blij mee. Dit jaar cadeau gekregen, half epistel aan gewijdt :grimacing:

Lijkt mij een mooie tussenstap in de route richting een GS. Zelf een beetje zoekende naar een evt volgende stap. Ik kijk daarbij bijvoorbeeld naar een King Seiko, verder zie ik bij Seiko weinig verdere opties rond €1500-2000 :man_shrugging:

Zoals je ziet heeft mijn Presage het ook. Op zich heeft dat transparante wel z’n charme, toch zou ik liever een echte hittegeblauwde wijzer zien. Da’s zo ongeveer het enige minpuntje wat ik kan bedenken namelijk :smile:

7 likes

Hij is echt prachtig :ok_hand:

Voor dat bedrag ga ik denk ik toch liever kijken naar een tweedehands GS quartz dan een nieuwe KS. Een gebruikte KS voor minder is evt wel leuk :blush:

2 likes

9 likes

Heeft iemand deze al?

SRPJ15J1_01_groot

9 likes

Precies dat. Ik denk dat het proces om dat effect te bereiken ook lastiger is dan we ons realiseren.

Natuurlijk zijn hitte geblauwde wijzers mooi, maar in dit geval zou het steriel overkomen denk ik.

2 likes

Deze is wel mooi, jubileumuitgave

6 likes

Dat is een twijfelpunt inderdaad, maar daarbij heb ik twee overwegingen: de KS is veel meer uitgesproken qua stijl/vormgeving, en een GS quartz zit qua stijl weer heel dicht op m’n SARX055 - terwijl de wijzerplaten van de lagere GS range doorgaans niet bijzonder interessant zijn.
En ik vrees ook dat voor mij geldt dat een quartz GS toch vooral zou zijn om een GS te hebben, omdat de écht interessante GS’en bij 2- of 3x de prijs van een gebruikte quartz gaan starten :roll_eyes:

2 likes

Ligt er een beetje aan waar je naar op zoek bent wellicht: de GS-kastafwerking, bijzondere wijzerplaat, en/of Spring Drive/automaat.

Ondertussen is het ongeveer één gebruikte GS-quartz per kenmerk volgens mij :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

De indices van de sje zijn voorzien van microfijn parallel groeven, de andere mat zonder structuur.

De foto’s zijn van een forumgenoot van wie ik de naam vergeten ben. Hij prefereerde destijds deze Seiko boven GrandSeiko.

Voor mij persoonlijk doet de dunne het helemaal, terwijl de Sarx een hele mooie klok blijft

12 likes

Ja, graag :grimacing:

Dat viel niet op, typisch zoiets wat je in het echt ziet. Overigens persoonlijke niet zo’n fan van. Een dingetje wat ik minder vind aan de KS waar ik erg nieuwsgierig naar ben;

En ik val hiermee in herhaling, maar ik heb eens gelezen over GS dat er een verschil zit in afwerking van de indices tussen donkere en lichte wijzerplaten, waarbij lichte wijzerplaten gepolijste indices krijgen en donkere platen indices met een meer matte afwerking, ter verbetering van contrast en daarmee afleesbaarheid. Die groene KS heeft wellicht in lijn daarmee ook indices met een structuur, maar goed zwartgepolijste indices werken zó lekker :smiling_face_with_three_hearts:

Heb met de dikte geen probleem maar een fijner uurwerk mag altijd!

3 likes

Is toch echt iets van persoonlijke voorkeur denk ik.
Toen de SJE073 net uit was heb ik hem gepast bij Bouman en was zeer teleurgesteld. Ik vond hem de prijs echt niet waard. Het enige positieve dat ik erover kon vinden was de dunne kast (vanwege het nieuwe caliber). Inmiddels aan mijn 2e GS en dat is toch echt een paar stappen (en eypo’s) hoger.

Mijn SARX035 zou ik er nog niet voor ruilen, en die hadden een listprijs van rond de € 700.

Ik weet niet of je hem ook gepast hebt? Zelf ben ik voor de wit/champagne KS gegaan, en die gaat NOOIT meer weg! En ik ben een ras-flipperaar.

2 likes

Nee nog niet!! Het is een optie voor een cadeau van m’n vrouw, maar doordat we de laatste maanden nogal druk bezig zijn met ons huis is het een beetje op de achtergrond geschoven. En het is onhandig dat 'ie enkel in Amsterdam te bezichtigen is. De groene heeft een voorkeur, daar zit een verhaal achter, maar de recente zwarte uitgave is ook ontzettend mooi.

Misschien komen ze vaker voorbij, maar is het toeval dat er juist vandaag een SJE073 in het blauw is verschenen??
Ander verschil blijkbaar; de SARX055 is JDM, als:

• is dan die SJE073 een soort niet JDM-versie??
1 like

Nog maar een fotootje, nu met de juiste banden erop. De Seiko banden voor de Urushi en Arita blijven dramatisch, met dat ene eind zo kort en het andere zo lang. Met een vouwsluiting gaat dat gewoonweg niet op mijn pols.

Jammer, want bij deze serie zijn de banden absoluut verder zeer goed en soepel.

De Laurel daarentegen heeft een fantastische band, ondanks het gespje.

Maar goed, nu dus zo. :smiley: :+1:

Hm… we zouden iets kunnen arrangeren, natuurlijk. :thinking:

Er is een reden waarom ik de witte Arita heb laten liggen, die kwam te dicht bij ons Villeroy & Boch kop-en-schotelset. :grin:

10 likes

Daar was ik ook niet gelukkig mee, aangezien ik in het zuiden woon.

Klopt

1 like