Laat je Seiko Presage zien. Presage only

De sarb065 is eerst als cocktail time uitgekomen in Japan, daarna onder de présage lijn wereldwijd.
Dus technisch een voorloper van de présage.

De SARB065 is nooit internationaal uitgekomen toch? De modellen daarna met Presage op de plaat zoals de SRPB43 wel.

Dat klopt, sarb065, sarb066 en sarb068 kwamen alle drie als JDM modellen. Alle cocktail time modellen met presage op de wijzerplaat zijn internationaal verkocht.

De sarb065 op zich niet née, maar het “model” wel
Uiteraard zou het raar zijn dat de sarb065 er met dezelfde code twee versies zouden zijn. Zo gek zijn ze niet, ze zijn daar juist heel stipt op codering. Een fout van mij. Wat ik had moeten zeggen is de bloed lijn van de sarb065 die je heel goed ziet in de présage, die je heel grappig totaal niet terug ziet in de oude présage lijn uit de jaren 90

Edit. Foto van een 1990s présage.

8 likes

10 likes

Weer even allebei terug op staal.
Heerlijk setje.

17 likes

De blue moon heb ik ook, blijft een schitterend model. De lichte heb ik ook al tig-keer bijna gekocht, maar ben geen fan van die donkerdere wijzers. Waren die gelijk geweest als in de blue moon zou ik hem direct gekocht hebben.
Ik snap dat het voor de afleesbaarheid beter is, maar heb mijn voorkeuren.

2 likes

11 likes

Draagt die staal wat goed? Je leest er meestal niet veel goeie commentaren over.

Zelf gepast overlaatst, en vond het zwaar voor een dresser. Maar die donkerblauwe is echt een pareltje. Dus wil zelf zoeen op leder zetten.

1 like

De wijzer zijn gewoon gepolijst staal net als de Blue Moon hoor :wink:
En de seconde wijzer is blauw, wat hem mijns inziens afmaakt.

Let wel, dit is het damesmodel, die kan wat anders zijn dan de herenlijn.

Ik vind hem prima.
De band zelf voelt wel wat rammelig aan, maar ik stoor me er niet aan.

Leer kan ie sowieso hebben.

Ik heb die commentaren ook gelezen en snap ze niet. Voor deze prijsklasse vind ik het een prima comfortabele band.
Ga ik het vergelijken met de band van een Sharp edged, okee, die zijn wat solider en luxer. Maar da’s een iets hogere prijsklasse.

1 like

8 likes

2X een presage en daar hoort natuurlijk wel een cocktail bij van de zomer :wink:



6 likes

Als je die cocktail time met goudkleur en leren band hebt dan komt die heel anders over, gewoon eens om de pols zien en wie weet ga je overstag :wink:

Ik vind het wel meevallen hoor, maar ja heb veel zware duikers dan voel je zo’n bandje niet. Maar echt het valt best wel mee hoor voor een dresser.

Voor mij zijn de zwarte indices en wijzers een no-go. En ik heb die gepast.

Maar daar heb ik deze voor, ter substitutie

5 likes

Dat is ook een mooie dial, netjes met die leren band :+1:

1 like

14 likes

Presage met GS allures :ok_hand:

1 like