Mooi spul allemaal. Ik dacht eerst dat alle presages op elkaar leken, maar niets is minder waar.
Draag 'm niet vaak, misschien toch een nieuw bandje halen want dat maakt wel het verschil zie ik.
Prachtig met die mesh band.
Heeft iemand de (relatief) nieuwe Arita porceleinen dresser al eens in het echt gezien? De sbp319j1.
De blauwe dus.
Ben een beetje op zoek naar wat ervaringen.
Niet in bezit, maar heeft bij mij ook wel even op de lijst gestaan.
Bij nader inzien vrees ik dat ik weer af ga knappen op de Romeinse strepen en kruizen.
Erg mooi hoe die zo anders lijkt onder een andere hoek, dacht even dat het 2 verschillende horloges waren.
Het porcelein lijkt me schitterend, maar inderdaad hik ik een klein beetje tegen
aan.
Heel klassiek en als dresser goed te doen onder een pak, maar “ik ben potdorie nog geen 80”. Zoiets knaagt een heel klein beetje bij een horloge met romeinse cijfers.
Al vind ik het bij de blauwe van @HorlogeHalle (een ex) dan weer geen probleem omdat die wel een beetje die afwijkende stijl heeft ook met de gouden accenten dat ik het daarvan absoluut kan/kon hebben.
Het alternatief: de groene emaille (SPB211) is op foto’s dan weer een beetje saai, en neigt naar de dressy casual kant. Maar in werkelijkheid volgens mij een stuk beter.
't Is net als met de GS wijzerplaten. Op foto’s allemaal net niet.
Of alternatief 2… Wel wat drukker voor een dresser.
De SPB295J1 is dat overigens, ook met emaille plaat.
In ieder geval weet ik daarvan weer niet of ik me ga storen aan de 29 en 31 die zo afwijkend dicht op elkaar zitten. Whatever can be seen…
Ik ben op Presage jacht merk ik en moet gewoon eens gaan passen.
En de SARX029? Geen porselein maar Urushi maki-e laktechniek met eenzelfde effect. Schitterend! Ik heb hem gehad, en dat was een schitterende wijzerplaat met “golddust” wijzers.
Seiyajapan heeft die nog 1.
Oef, ja, inderdaad nu weet ik het weer. Witte romeinse cijfers op een donkere plaat doen het wel beter. Los van dat hadden we inderdaad nog
Was ik helemaal vergeten.
Mooi kleurstelling en inderdaad ook lekker rustig. Nog aangename prijzen (als ik zelfs de importkosten er nog bij neem) ook vanuit Japan.
Bedankt weer. Je bezorgt me weer meer denkwerk. Maak me gek.
En gij gaat scoren
Ik ben geen fan van Romijnen, geef mij de Arabieren maar…en toch vind ik dat deze Seiko Presages de Romijnen heel mooi integreren in hun lay-out. Het stoort me totaal niet.
Vind het zelfs mooier
Koop jij hem nou, dan kan ik tenminste niet meer op Buy klikken
Dit helemaal. Ik ben echt van de Romeinse cijfers nooit kamp. En dan zie je hoe netjes ze het in een Presages kunnen verwerken.
Is dat de lichtblauwe porseleinen Seiko?
En de rode KS, ook gepast?
Jij hebt minder schrijffouten dan ik