Laat je Seiko Presage zien. Presage only

Ja klopt. In het echt vele malen minder blauw en, best opvallend, heel consistent qua kleur als het gaat om verschillende lichtomstandigheden.

Heeft iets magisch mysterieus.

De KS valt klein op mijn pols en rood is echt rood.

Van de andere varianten van de KS, is de antraciet wijzerplaat de meest aansprekende. Zilver met brushed plaat viel me tegen. Teveel GS gewend denk ik.

De groene urushi is wel heel mooi, mar of 8k hem mooier vindt dan de “blauwe” Arita, daar ben ik eigenlijk helemaal of niet uit, nu ik ze naast elkaar gezien heb.

Even voor het beeld de Arita blauwe in divers licht:

Kunstlicht binnen (typisch “juweliers-felle-lampen”.)

Zonnige dag, schaduw

Zonnige dag, vol zonlicht

En binnen bij kunstlicht maar geen “direct” kunstlicht, dan wel bijna wit.

5 likes

Als ik dan toch bezig ben…

Hier een leren band op als dresser, zou best kunnen, maar ben echt bang dat 'ie heel klein gaat tonen.

Deze heeft toch wel leuke details en het groen is soms bijna zwart. Op de renders zijn subtiele randjes bij de retrograde “boogjes” niet te zien. Op foto’s veel beter. De dikte vond ik erg meevallen.

En, zoals gewoonlijk, doet vooral deze het op foto’s voor geen meter. :sweat_smile: Het groen slaat een beetje “dood”, om het zo te zeggen.

3 likes

Mooi spul allemaal, en idd is dat lichtblauw dan weer erg consistent in de verschillende lichtomstandigheden.
En: de wijzerplaat is eigenlijk net een gebakken mini schoteltje (als in kop-en-schotel). En als je dat er eenmaal in hebt gezien…

Uit al dit moois zou ik persoonlijk voor de SARW013 gaan, hoewel dat een wat ouder model is. Ik vind de ui op de uurwijzer van de nieuwere erg mwah.

Ben jij er al uit of laat je het allemaal eens bezinken?

2 likes

Nee ben er nog niet uit.

Ik het echie zijn ze allebei erg mooi. Als dresser denk ik dat de blauwe het beter doet.

Hah! :smiley:

Ik hoor wat je zegt en ben het wel met je eens.

Maar de

vind ik dan weer net een klein tikje minder vanwege de Romeinse cijfers. Net zo’n tikje minder als de ui en de 29 en 31 die dicht bij elkaar staan op de 295. Voor mij een beetje lood om oud ijzer dus. :thinking: even niet over de prijs hebben dan want de SARW013 is dan inclusief import wel interessant. De 295 is daarentegen weer een limited.

De Meistersinger is nog niet verkocht dus ik heb nog even tijd om te laten bezinken… :sweat_smile:

Bijkomend luxe-probleem…

Nog een groene met gouden accenten erbij? :wink:

1 like

Op vakantie in Normandië koop ik net dit leuke magazine, dat ik op vakantie altijd koop.:slightly_smiling_face:

Mijn oog valt echter op deze (nieuwe?) Presage; de Style 60’s. Wat een gaaf ding! Hij bestaat ook met niet open gewerkte wijzerplaat.

Wat een gaaf ding! Ik wil er een hebben! Met dichte plaat dan. Helaas staat er geen referentie nummer bij. Zou hij in Nederland al verkrijgbaar zijn?

Ik ga morgen kijken of een Seiko dealer in Yvetot er een heeft liggen. Wordt vervolgd…:smiley:

EDIT:

Ik vind net een link:

https://www.histoiredor.com/fr_FR/p/montre-seiko-presage-noir/HIMHB4N3680.html?esl-k=sem-google|nx|c|m|k|p|t|dm|a18030974872|g18030974872&gclid=Cj0KCQjw08aYBhDlARIsAA_gb0fjSCUZVA973AdfXPHCF7sFURG8ylP8gqYgq00DhaTROH6CtMpn3YQaApgiEALw_wcB

Zodra ik hem heb zal ik hem posten.:blush::+1:

3 likes

Die (van de link) is inderdaad wel gaaf. Deze serie is ook best leuk. Doen ze goed.

1 like

Morgen eens kijken of ik die met zwarte plaat te pakken kan krijgen. Ik heb ze in NL nog niet gezien, maar ik ben geen echte Seiko fan normaal gesproken. Maar deze spreekt mij bijzonder aan.:slightly_smiling_face:

4 likes

Uit die serie heb ik de SRPG031J1 gehad, erg leuk de sixties vibe.

5 likes

Mooi man! :ok_hand:Maar niets nieuws dus. Ik dacht hier met een nieuwtje te komen, maar dan moet ik toch nog iets vroeger opstaan . :sweat_smile::joy:

1 like

Ze zijn er al even, klopt. Ik heb de mijne in juni 2021 gekocht.
En je kunt niet alles bijhouden toch?

2 likes

15 likes

De Baby Snowflake!

14 likes

De spb127 is een aanrader :innocent:

Leuk horloge inderdaad. Dank voor de tip. :+1:

15 likes

Mooi dat bandje, past echt heel goed.

1 like

Thanks! Is een redelijk zoektocht geweest om wat passends te vinden.

Moeilijke plaat wel

12 likes

Iemand die een lichte lederen NATO liggen heeft en een Blue moon presage heeft? Ben eens benieuwd naar die combo.

Dit dus, maar ben benieuwd naar andere kleuren.

9 likes