Je ziet toch wel hoe getraind mijn armen/polsen zijn, dan lijkt een 45mm zelfs een dames horloge . O ja, we noemen dat geen ding maar een polshorloge
Ik ben gewoon jaloers Fred
Klassiekertje met een special case en uurwerk.
Prachtig! Is deze nu hetzelfde als de SARX055 uitvoering?
Niet dat ik er heel veel verstand van heb, maar deze heeft in ieder geval een ander uurwerk dan de Sarx en een andere afwerking. Afwerking gaat richting Grand Seiko met Zaratsu polishing.
Mooi dun horloge en waarschijnlijk wel dezelfde wijzerplaat als de Sarx en die is iedere keer weer zo mooi.
Mooie wijzerplaat!
Wat een beauty blijft dat!
Ik ben me (helaas
) vandaag toch na ruim een jaar wikken en wegen weer te buiten gegaan…
De Craftmanship serie is echt een verhaal apart, naarmate ik de modellen leer kennen kwam het idee toch wel om op zijn minst van elke soort wijzerplaat er één in de collectie te willen hebben. Dus áls er dan ook nog één in de aanbieding voorbij komt…
De SPB319 tóch kunnen toevoegen. Arita Porcelein. Maar man… die afwerking!!!
Tuurlijk de controverse over hitte of lak geblauwde wijzers, maar hier klopt het gewoon. Ook de wijzers lijken iets van ge-emailleerd. En dan die dikke lak van de indices.
Naast de emaille Laurel homage en de Kanazawa Urushi. Ik lijk inmiddels wel een verzamelaar.
En de kleur van de plaat varieert afhankelijk van het licht.
In vol zonlicht nagenoeg wit of bij avondlicht en “vals licht”:
Ik vind het een prachtig trio.
Wellicht in de toekomst nog een Shippo Enamel erbij…
Van harte gefeliciteerd met je jongste aanwinst ,het geheel prachtig weergegeven !
De SARX heeft een 6R uurwerk, die SJE073 een 6L uurwerk. Stapje omhoog en dunner. De SARX is van titanium, overigens ook met zaratsu polish, de SJE is RVS. De SJE is een limited edition, en was voor wat ik tegenkom dubbel de prijs van een SARX.
Wijzerplaat/structuur lijkt identiek. De SJE lijkt een hittegeblauwde secondenwijzer te hebben, die van de SARX is gelakt.
Het werd tijd !!!
En het is dus Seiko-tijd geworden.
Good for you!
Heerlijk, in de jongste nieuwsbrief die ik kreeg van xxx stonden ze alle vier naast elkaar
Wat een ontzettend waardevolle serie. Stuk voor stuk klokken met eigen verhaal en schoonheid.
Jouw porcelijn wil ik wel als huwelijkscadeau
Zoals vroeger de uitset…
Complimenten
Thanks voor je uitgebreide antwoord! Had al een YouTube vergelijk gezien waarin toch voorzichtig gezegd wordt dat de SJE niet persé zoveel meer geld waard is. Zeker gezien je dan al richting (gebruikte) GS prijzen gaat. Hoe dan ook beiden erg mooi. Heeft mijn ogen ook weer doen openen naar de SARX055 en SARX057.
Hebben mensen hier een van deze?
Van harte Jaco! Geweldig horloge, en prachtige foto’s ook.
Die van mij heeft ook zo’n blauw gelakte wijzer. Ik vind het prachtig. In het juiste licht lijkt de secondewijzer bijna van glas gemaakt:
Ik heb een SARX055, erg blij mee. Dit jaar cadeau gekregen, half epistel aan gewijdt
Lijkt mij een mooie tussenstap in de route richting een GS. Zelf een beetje zoekende naar een evt volgende stap. Ik kijk daarbij bijvoorbeeld naar een King Seiko, verder zie ik bij Seiko weinig verdere opties rond €1500-2000
Zoals je ziet heeft mijn Presage het ook. Op zich heeft dat transparante wel z’n charme, toch zou ik liever een echte hittegeblauwde wijzer zien. Da’s zo ongeveer het enige minpuntje wat ik kan bedenken namelijk
Hij is echt prachtig
Voor dat bedrag ga ik denk ik toch liever kijken naar een tweedehands GS quartz dan een nieuwe KS. Een gebruikte KS voor minder is evt wel leuk