Laat je Seiko Presage zien. Presage only

Gefeliciteerd, Zilver! Dit blijft een van m’n favoriete wijzerplaten.

Voor mij ook! Sinds in mijn eerste vraag voor mijn vriend een presage aan werd geraden kon ik ze ook niet meer loslaten. Deze werd hier op de horlogemarkt aangeboden en nu ben ik heel blut maar enorm gelukkig

2 likes

Zeer mooie presage :wink:

1 like

Blijft prachtig :wink:

1 like

Maar even flink wat hints laten vallen vooraf aan Sinterklaas/Kerst dat je wel heeeel erg graag een donkerblauwe, aligator- of krokodillenleren band van 20mm wil hebben dan. :grin: En misschien alvast even gaan sparen voor het broertje van deze, de Cocktail Time ‘Sakura Fubuki’:

@Fate_Amenable_To_Change kan jij Zilver de ledenpas geven voor de IBWC?

14 likes

Machtig mooi topic dit. Hierbij de mijne.

12 likes

Hey @Zilver welkom hier !!
Wat voor band zou je willen ??

Blij om hier te zijn! Het bandje zelf vind ik mooi, deze is per toeval goedkope shit en net iets te dun. Moet een wat stevigere en dikkere hebben zodat hij niet meer zo glijd als een pasgeboren hertje op ijs

1 like

Haha mooi gezegd.
Ik heb van mijn presage de stalen band nog en doe er niks mee …
Misschien is dat wat voor je.
Ik zal hem morgen even opzoeken en fototje maken voor je.

2 likes

Mooi gebaar Papadap .
Keep up the good work :+1:

1 like

Oh ik zeg hoe dan ook geen nee tegen een foto, heel lief aanbod! Maar als het een stalen band is, die zat ook bij deze aankoop + twee leren bandjes. Alleen alle drie zijn ruim te groot en schakels verwijderen blijkt niet mijn beste kant… vandaar ook de mesh band, deze is makkelijk te verstellen hahaha

Het is inderdaad de stalen band wel mooi maar niet verstelbaar voor mij zat hij nooit perfect

Precies dat probleem loop ik nu ook tegenaan! Komt vast wel goed, er zal wel iemand zijn die bandjes verkoopt voor kinderen ofzo😂

Nou deze dus vanwege de vlinder sluiting niet af te stellen

1 like

Natuurlijk wel af te stellen.
Hele en halve links ( schakels ) om de juiste maat te krijgen.

Appeltje eitje toch?
En anders kom ik je persoonlijke helpen om het in te korten. :+1:
1 like

Deze band heb ik inderdaad liggen, maar super bedankt voor het aanbod!

Ze eruit halen lukte prima (hoewel ik een metalen pin heb en niet zo’n kastje), maar er terug in blijkt een probleem. Bij de tissot was er niets aan de hand maar bij deze seiko band vallen de pinnetjes er nu doorheen. Beetje tricky als je je horloge niet halverwege de dag kwijt wil raken. Ik heb trouwens wel het gevoel dat dit het verkeerde draadje is, misschien een groepje openen: bandjes verstellen voor dummies😂

Dan heb een pinnetje met collar busje.
De busje houd de pinnetje vast.

Wist niet dat deze presage band ook een halve schakel had weer wat geleerd.
Heb die halve schakel ook echt nodig op een ander horloge die zit heerlijk!!
Ik hou hem op leer wand dat vind ik leuk voor de variatie. Iig bedankt voor de tip!!

Wat metalen banden met schakels betreft zijn er verschillende varianten.
Standaard metalen pin.
Standaard metalen split pin.
Pin met korte busje.
Pin met lange busje.
Pin met schroefdraad.
En zeker andere methoden die mij nog onbekend zijn. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like