Laat je Seiko Presage zien. Presage only

9 likes

12 likes

10 likes

14 likes

Prachtig stel Mano!
Genieten.

1 like


11 likes

Mooi gedaan die wijzerplaat, het is mooi dat de cirkels vertrekken vanuit het ‘hart’. Mooi detail waar seiko gewoon goed in is naar mijn mening. Nice :wink:

1 like

11 likes

SRPD97J1

  • Uurwerk: Automaat 4R35
  • Grootte: Ø 38.3mm
  • Materiaal: Stalen kast en band
  • Waterdichtheid: 3 bar
  • Glas: saffier glas
  • Wijzerplaat: wit
  • Garantie: 2 jaar Internationaal

Seiko Presage met datum en 41 uur gangreserve.

11 likes

Goedemiddag,

Heb sinds vandaag een account op dit forum en ben met plezier alle topics aan het bekijken.
Ik ben al enige tijd aan het overwegen om een sharp edge seiko aan te schaffen. Al ben ik aan het twijfelen geslagen wat hier de beste keuze in is.

In mijn ogen zien de volgende horloges er praktisch hetzelfde uit:
De eerste is de SPB165J1.

Later kwam ik de volgende nog tegen, de limited edition SPB413J1.

Nu is mijn vraag wat jullie advies hierover is. In mijn ogen is het, misschien een beetje oneerbiedig, praktisch hetzelfde horloge maar dan op een ander bandje.

8 likes

13 likes

De limited edition heeft wat subtiele verschillen. De kast is volgens mij iets groter, de rode stip op de wijzerplaat, iets nieuwer uurwerk (scheelt een paar uur aan gangreserve dacht ik, klein verschil), en het patroon op de wijzerplaat is iets fijner (kleinere vakjes) op de nieuwe variant.

Ik heb zelf de SPB165J1 en ben er erg blij mee.

Edit: en bij de oude heb je er natuurlijk de stalen band bij. Je kunt 'm altijd nog op leer zetten.

Plaatje voor de sfeer:

10 likes

Ik zou voor de eerste gaan :wink:

Als het een zwarte wijzerplaat mag hebben, dan zou ik deze eens goed overwegen

De belangrijkste verschillen zijn al benoemd. Let ook op het Seiko logo wat bij het oudere model op een soort vlak staat en bij de nieuwere niet. Klein detail maar dat was wel een puntje van kritiek wat ik vaker ben tegengekomen. Verder heeft de nieuwe kast een extra facet op de lugs, dat vind ik wel mooier.
Los van alles, check ook Japanse aanbieders op Chrono24. Kan een stuk voordeliger uitpakken!


:watch:SSA449J1

13 likes

Het kader op de wijzerplaat waar Seiko op staat is altijd een doorn in m’n oog geweest, is bij de SPB413J1 opgelost.
Screenshot_20240412_172517_Chrome
Tevens vind ik de inner bezel van de 2e wat eleganter, maar dat is een smaak dingetje. Textuur op de wijzerplaat van de Limited is ook wat fijner dan bij de SPB165J1.

6 likes

Ik moet wel zeggen dat het kader/plateau in het echt wel meevalt. Het valt me eigenlijk nooit op.

2 likes

11 likes

Ik vind dat juist mooi, dat ze hun merknaam met eer willen dragen op een minipodium. Ik vind het juist nice dat de structuur van de wijzerplaat daar stopt maarja ieder zijn smaak he :wink:

2 likes