Laat je The Citizen / Citizen Chronomaster zien

Dat is echt niet het origineel hoor. :wink:

En ik kan je verzekeren dat er genoeg forumgenoten te vinden zijn die de rode die ik hierboven deel (met dezelfde kast en band als de witte) door redelijk wat mensen als minimaal ‘minder mooi’ (ben in milde bui) wordt omschreven.

Wat kunnen dagen toch lang duren. Een update:

Dear Geert,

There was a delay on your order since wasn’t easy to find your unit.

It’s already on the way to EU.

Sorry for the inconvenience :man_bowing:

Best regards.
Magí

3 likes

Ik bedoel van de moderne the citizens, welke kwam hier nog voor want dan heb ik er wat gemist :smiley:

Volgens mij zijn dit de eerste twee herenmodellen met Chronomaster op de wijzerplaat.

2 likes

16 likes

Als ik me dat goed herinner zaten er in dit topic leden die riepen dat ik het moest laten weten als hij weg ging. Bij deze dus:

Excuses voor de shameless plug voor wie dit niet interesseert, het was ter kennisgeving.

10 likes

Oh joh, had ik niet zien aankomen. Dacht dat hij redelijk steady in de collectie zat. Wat is de reden?

2 likes

Je maakt het me echt moeilijk. Ik zal mijn horloge potje nog eens op de kop gooien om te kijken of er wat uit komt.

1 like

Nou, het is eigenlijk net zoals ik in dat topic schrijf. Ik voel een wat grotere affiniteit met Grand Seiko, en grijp steeds naar die dingen. Dat uit zich ook in die zin dat ik er daar vijf van heb.

Die affiniteit komt voort uit de wat meer vintage-achtige styling van de kasten. De AQ4100 is een vrij hoekige moderne kast, en ik merk gewoon dat ik minder naar dat soort kasten grijp. Dat wil niet zeggen dat ik The Citizen niet hoog heb zitten qua wijzerplaten, afwerking en uurwerken. Maar ik vind het zonde om in de kist te laten liggen.

Als ik klaar ben met het hele verhaal qua verkopen kon ik wel eens op jacht gaan naar een Credor Goldfeather met handwindertje, of ik kon wel eens een champagne SBGX263 kopen. Optie drie is de meest recente Kurono Tokyo die ik net gemist heb in Mei. Die komen vast weer op Chrono terecht. :slight_smile: Past allemaal beter bij mijn stijl. Het is dus een pure mode-overweging, zeg maar.

Als ik puur naar de kastvorm kijk zou zelfs de GS Shunbun op het hakblok kunnen komen te liggen, maar uurwerktechniek en wijzerplaat… Tja. Die blijft voorlopig.

6 likes

Grappig, dat heb ik dus precies andersom. Ik heb geen GS, maar ben bang dat ik die vanwege de überklassieke kastvorm te saai ga vinden :slight_smile:

Hopelijk krijgt de Ibuki een mooi nieuw plekje binnen HF!

1 like

Is toch best een vintage kastvorm hoor :grimacing:

Succes met de verkoop, super mooi horloge met die groene plaat :ok_hand:

13 likes

Jij weet ook wel dat die je daar laat zien een andere vibe heeft dan de nieuwe? :slight_smile: Zo is oude 62GS ook ergens cooler dan nieuwe. :slight_smile:

1 like

Ik zou jouw moderne interpretatie toch graag toevoegen aan de collectie maar helaas wat andere prioriteiten rondom het huis :money_with_wings:

Weinig horloges zo comfortabel als deze met dit weer!

21 likes

Zo mooi! Misschien de enige die de witte van de troon kan stoten. Sowieso is dit toch de beste kast van de moderne The Citizens.

2 likes

denk je? :slightly_smiling_face:

9 likes

Ik vind de witte toch echt leuker met het licht spelen. De zwarte is prachtig maar de witte heeft meer ‘gezichten’.

1 like

12 likes

He,… ik zei “misschien”, daarmee bedoelde ik dat ik niet zeker weet of de zwarte het kan. (Ik zie dat het ook anders te lezen valt).

Ik denk dat het voor mij een gelijk spel is tussen deze twee!

1 like

De zwarte kan het zeker want het blijft een kwestie van smaak. :wink:

2 likes