En ik kan je verzekeren dat er genoeg forumgenoten te vinden zijn die de rode die ik hierboven deel (met dezelfde kast en band als de witte) door redelijk wat mensen als minimaal ‘minder mooi’ (ben in milde bui) wordt omschreven.
Nou, het is eigenlijk net zoals ik in dat topic schrijf. Ik voel een wat grotere affiniteit met Grand Seiko, en grijp steeds naar die dingen. Dat uit zich ook in die zin dat ik er daar vijf van heb.
Die affiniteit komt voort uit de wat meer vintage-achtige styling van de kasten. De AQ4100 is een vrij hoekige moderne kast, en ik merk gewoon dat ik minder naar dat soort kasten grijp. Dat wil niet zeggen dat ik The Citizen niet hoog heb zitten qua wijzerplaten, afwerking en uurwerken. Maar ik vind het zonde om in de kist te laten liggen.
Als ik klaar ben met het hele verhaal qua verkopen kon ik wel eens op jacht gaan naar een Credor Goldfeather met handwindertje, of ik kon wel eens een champagne SBGX263 kopen. Optie drie is de meest recente Kurono Tokyo die ik net gemist heb in Mei. Die komen vast weer op Chrono terecht. Past allemaal beter bij mijn stijl. Het is dus een pure mode-overweging, zeg maar.
Als ik puur naar de kastvorm kijk zou zelfs de GS Shunbun op het hakblok kunnen komen te liggen, maar uurwerktechniek en wijzerplaat… Tja. Die blijft voorlopig.