Laat je The Citizen / Citizen Chronomaster zien

Zoals er een Seiko en Grand Seiko topic is hoort er natuurlijk ook bij Citizen verschil gemaakt te worden.

Daarom voor liefhebbers van The Citizen en (vintage) Citizen Chronomasters dit topic om foto’s te delen, kennis uit te wisselen en, indien gewenst, te zeiken over het feit dat Carnaval 2021 waarschijnlijk geen groot feest kan worden.

Dat laatste zou als onderwerp voor dit topic mogelijk nog ter discussie kunnen staan. :wink:

16 likes

Fotootjes

52 likes

Ze zijn toch maar met moeite te krijgen. In Frankrijk zie je er her en der een paar, ook op Chrono24, waar een handelaar zegt dat hij officieel dealer is. De meeste op Chrono zijn ingetogen zoals de jouwe.

Maar deze over the top versie vond ik ook op chrono. Het blijkt geen goud, maar goud geanodiseerd (denk ik) titanium te zijn? Niet eens een verkeerde prijs toch? Maar je moet houden van bladgoudvlokken op je wijzerplaat.

1 like

Overigens ook een ongelooflijk mooie plaat op een druilerige zaterdagochtend…

30 likes

Hier mag ik ook meedoen

55 likes

Het valt inderdaad niet mee om ze in de EU te krijgen. Het zijn sowieso JDM modellen en de importeur doet heel moeilijk. Losse gespen voor leren banden zijn een probleem en losse bestellingen door dealers wil ook niet lukken. Houdt het wel exclusief.

Gelukkig heb ik @vierport ook kunnen overtuigen (voor zover hij dat niet helemaal zelf had gedaan. :wink: ) en daar kun je deze witte AQ4020 nu wel krijgen.

Deze gouden is niet helemaal mijn smaak, al is het prachtig gemaakt. Ik ben wel bezig een bestelling voor twee andere modellen af te ronden. De tegenhanger van deze gouden en een blauwe. :wink:

3 likes

Prachtige horloges!

Helaas (bijna) allemaal van titanium

1 like

Veel wel maar ook meerdere stalen modellen. Dus dat is geen probleem.

Deze:

En deze:

27 likes

Op die bovenste foto is hij bijzonder mooi!!!

Dan zal ik toch eens beter moeten zoeken.

Beide mooi. Maar een kennis van me vond het GS logo al eens wat denken aan Duits Pruisische tekens, en dat zou met deze adelaar op de wijzerplaat zeker opmerkingen oproepen. Dan liever zonder die adelaar, dus je witte, of die blauwe. Maar die witte of die gouden met zilveren of gouden vlokken, daar is dat adelaarsmerk me echt te prominent aanwezig.

1 like

Die bovenste, maar dan met de stalen band van de blauwe! :heart_eyes:

1 like

Sorry hoor. Ik zag die opmerking van je kennis ook.

En met alle respect maar als je dat echt denkt zegt dat veel meer over jou gedachten. Ik vind het werkelijk ridicuul.

7 likes

Die past op de bovenste. :wink:

1 like

Ik snap het met het zoeken nog niet. Waarom is het “The Citizen”, terwijl je op “Citizen Chronomaster” meer vindt. Is elke Chronomaster een “The Citizen”, of zijn er ook gewone Citizen Chronomasters? En waarom heeft de ene niet zo’n adelaar er op, en de andere wel, terwijl de typenummers beide beginnen met AQ4020, en ik dus zou denken dat het dezelfde lijn is?

I know, maar als het al lastig is om het horloge te bemachtigen is, dan wordt een losse band erbij waarschijnlijk een hel…

Een uitdaging.

En dan is het weer leuk. :joy:

1 like

Twee goede weergaves denk ik van de rode en groene washi platen…

1 like

De adelaar is alleen te vinden op de limited editions volgens mij. Qua zoektermen in Google denk ik dat the citizen meer algemeen is en chronomaster meer specifiek en daardoor sneller naar deze horloges leidt.